IT servicedesktekniker till Advania

Arbetsbeskrivning

I rollen hos Advania får du som redan har erfarenhet av att arbeta med IT support möjlighet att komma till en servicedesk där du får utmana dig själv med mer avancerad problemlösning. Du blir anställd av Wise IT och arbetar på plats hos Advania.


Om företaget

Advania är med sina över 1 000 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark en av de större och mest heltäckande systemintegratörerna i Norden. Med en uttalad målsättning att vara den mest flexibla och värdeadderande leverantören hjälper vi våra kunder inom områdena IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, contact center, IT-infrastruktur och integrationslösningar samt datacenter. Vi är certifierade inom ISO 9001 och ISO 27000.


Om denna position

Kontoret ligger vid i Marievik nära Liljeholmen, Årsta med goda förbindelser i och med t-bana och tvärbana. Ditt supportteam består av 6-7 kollegor och sitter i eget rum i kontorslandskapet. Här är god stämning och en miljö där man hjälper varandra och har utbyte över avdelningsgränserna. Du har hjälp av kollegor men kommer även arbeta mycket självständigt och har långt gående accesser. Det innebär en senior supportroll där du inte endast sitter med det mest lättlösta.

Supporten ges via telefon, mejl och plocka uppdrag i ärendehanteringssystemet. Problemen gäller både hårdvara och mjukvara, oftast mjukvarurelaterade. Supporten ges mot ett stort antal användare, kunder inom både det privata och offentliga. Tempot är tidvis högt så du kommer ha fullt upp men inte vara överbelastat.


Annan information

Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support och arbetat med:


Windows 7/8
Microsoft Office
Active Directory
Ärendehanteringssystem
Windows Server 2008/2012
Översiktlig kunskap om infrastruktur: nätverk med mera


I grunden har du IT-gymnasium eller annan relevant teknisk utbildning. Vi tror att du är IT-kunnig och tycker om att arbeta i tempo och har vilja att lära! Personlighetsmässigt kommer du att passa perfekt i gruppen och för arbetet om du är social, serviceinriktad samt kan behålla fokus och lugn oberoende av situationen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 augusti 2016

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024