IT-servicemedarbetare sökes till helpdesk på attraktiv myndighet i Örebro

Arbetsbeskrivning

Är du en effektiv och kommunikativ person med tidigare erfarenhet inom IT? Vill du nu fortsätta din utveckling i en kundnära roll inom IT-helpdesk? Då kan det vara just dig som vi letar efter till vår attraktiva kund i Örebro. Uppdraget kommer att starta i mitten av maj och pågår till mitten av januari 2018. Tjänsten är på heltid och arbetstider varierar från antingen 07:00-15:30 och 08:30 l 17:00. Du kommer att bli anställd utav oss på Bemannia och bli uthyrd till kunden i som är verksam inom offentlig sektor.

Dina arbetsuppgifter:

Som servicemedarbetare inom helpdesk kommer du bland annat:

- Ansvara för att IT-utrustning och applikationer fungerar felfritt
- Hjälpa till med servicestöd avseende och servicestöd rörande hård- och mjukvara
- Administrera IT-miljöer
- Instruera och ge råd till användare i frågor om IT och telefoni via antingen telefon, fjärrstyrning och chatt

Dina kvalifikationer:

- Gymnasium eller motsvarande utbildning
- Minst ett års erfarenhet inom området
- Mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och kommunikation.
- Kunskap om ärendehanteringssystem t.ex. Microsoft Service Manager.

Dina personliga egenskaper:

För rollen krävs att du har en mycket god samarbetsförmåga och en positiv grundinställning. Du har även ett stort intresse för IT och support och du trivs när du får använda dina kunskaper och anpassa dem för att på ett tydligt sätt lösa problem. Som person blir du ofta beskriven som som serviceinriktad, strukturerad och effektiv.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.



Våra tjänster finner du på följande sida

Vill du registrera ditt CV kan du göra det på följande sida.
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024

15 november 2024

15 november 2024