OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
I din roll som Onsite tekniker kommer du bli en utav företagets viktigaste ansikten utåt. Du kommer att få arbeta med att hantera användarproblem, byta ut datorer/IT-utrustning och tillhöra företagets secondline. Du kommer att få arbeta med både svenska och internationella användare. I ert team arbetar ni flera mot att uppnå bolagets mål och du kommer tillhöra en grupp onsite tekniker med stora hjärtan och vilja att göra sitt bästa. Du kommer att ta emot ärenden främst genom ärendehanteringssystem. De flesta av användarna har tekniska frågor kopplade till mjuk- och hårdvara. För att kunna svara på kundens frågor och lösa ärendena kommer du regelbundet att samarbeta med olika delar inom organisationen. Då hög kundnöjdhet är en viktig faktor.
Du kommer jobba i en glad och energigivande grupp där ni hjälper och stöttar varandra för att utvecklas. Arbetsplatsen är väldigt sociala, har en human och positiv atmosfär. Du kommer bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-Konsult, där vi lägger fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas. Certifieringsmöjligheter inom Windows, nätverk och servrar finns i takt med att du växer i din roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt.
Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer.
Din bakgrund
Vi ser att du kommer från en servicedesk bakgrund där du jobbat med ärendehantering angående infrastruktur frågor så som felsökning av Windows, Office365 och hårdvara. Du har förståelse för hur IT fungerar på en arbetsplats och hur saker är ihopkopplade. Vi ser även gärna att du gillar att jobba i team men klarar av att ta eget ansvar.
Vill du samla fler pluspoäng så har du kunskaper inom Active directory, ServiceNow och erfarenhet av att arbeta med varierande ärenden. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Vi värderar högt
Intresse inom IT
Jobbat inom IT-support i minst 1 år.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Utbildad inom IT
Ärendehanteringssystem (ServiceNow)
Windowsklienter (7 och 10)
Microsoft Office (Office365)
Hårdvara/kringutrustning
Active directory
Remote styrning
Arbetat enligt ITIL
Du som person
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Då du som Onsite tekniker har mycket kontakt med människor. Flexibel är viktig då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att lära dig så har du de viktigaste delarna för att trivas på jobbet.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.