OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
De flesta av oss kommer dagligen i kontakt med varor som har kommit in via hamnen. Juicen, möblerna, kläderna, bilarna – ja, listan kan göras milslång. Ungefär 95% av det vi använder kommer in eller skeppas ut via en hamn. YILPORT Nordic lossar och lastar fartyg, järnväg och bilar.
YILPORT Nordic är beläget i Skandinavien och erbjuder de bästa lösningarna bland sina multifunktionella kunder. YILPORT Nordic driver terminaler i Gävle hamn, Stockholm Nord och Oslo hamn. Samtliga terminaler ligger i anslutning till industriområden med förbindelser till huvudvägar som erbjuder enkel åtkomst. Vid terminalerna erbjuder YILPORT lagerytor, import och export dygnet runt, med stöd av interna logistiktjänster och YILPORTs globala kunskap.
Om tjänsten:
Som IT-specialist hos YILPORT Gävle ser du till att vår tekniska utrustning fungerar på bästa sätt. Du kommer att vara en del av IT-teamet och arbeta nära verksamheten för att säkerställa goda och säkra arbetsresultat.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är daglig support, granskning av larm från våra olika system och användare. Ytterligare arbetsuppgifter innebär felsökning och felavhjälpning. Du kommer att planera, genomföra tester och dokumentera drift och underhåll.
Du kommer att vara delaktig i att driva och förbättra IT-infrastruktur och -säkerhet. Du kommer att agera IT-stöd i våra implementeringsprojekt. Utöver det kommer du också att tillämpa standarder, rutiner och kontrollprocesser fastställda av vår IT-avdelning på huvudkontoret i Istanbul.
I arbetet kommer du att ansvara för ett brett utbud av IT-system. Mer specifikt kommer du bland annat att arbeta med:
• Servrar, implementering och underhåll
• Nätverk och routing
• Säkerhetsfrågor
• Kablage
• CCTV-kameror
• Digitala radiosystem
• Slutanvändarsystem
• Röstsystem
• Automationssystem
Rollen innebär mycket eget ansvar och samarbete med andra team inom organisationen. Du kommer att rapportera till IT-Chef Sweden.
Tjänsten som IT-specialist är lokaliserad vid YILPORT Gävle, i Gävle hamn. Resor till vår kombiterminal YILPORT Stockholm Nord kan förekomma.
Om dig:
Du är en erfaren och självgående IT-specialist/tekniker som klarar av att utföra tilldelade uppgifter med minimal handledning. Vi ser att du med fördel har en utbildning i grunden. Du kan utföra grundorsaksanalyser för och lösa de problem som uppstår.
Du klarar av att hålla lager och hantera tillgångar, garantiperioder, underhållskontrakt och rapportera deras status regelbundet. Du kan upprätta dokumentation om IT-systemen, rutiner och skapa regelbundna rapporter.
För att lyckas i rollen som IT-specialist hos oss behöver du ha en hög servicenivå och god analysförmåga. Du kan analysera och utvärdera problemorsaker och utföra reparationerna på optimalt sätt för att hantera problemet, uppnå en kvalitativ och kostnadseffektiv lösning.
Som IT-specialist har du förmågan att arbeta långsiktigt, strategiskt och kan se helheten, och du uppskattar struktur och noggrannhet. Du är en problemlösare som hittar lösningar på problem och arbetar mot uppsatta mål.
Vi tror att du är en social person som gillar att hjälpa andra och ser positivt på att arbeta med såväl supportfrågor som systemimplementering. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Krav:
• Minst gymnasieutbildning inom IT-tekniskt ämne eller erfarenhet vi bedömer som likvärdig
• Minst 2–3 års praktisk erfarenhet när det gäller implementering och support av IT-system
• Förståelse för nätverkstjänster – WAN – LAN – Wi-Fi – kablage inomhus/utomhus
• Förståelse av servrar – lagringssystem och digitalisering
• Erfarenhet av slutanvändardatorer – PC / Laptop / Skrivare / Mobila enheter
• Erfarenhet av Microsoft Office och operativsystem
• Förståelse för grundläggande systemsäkerhet, åtkomstkontroller, VPN, brandväggar, antivirus etc.
• Behärskar svenska och engelska flytande
Meriterande:
• Kandidatexamen inom IT-tekniskt ämne
• Grundläggande förståelse för budget och spårning av utgifter.
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till nordic.hr@yilport.com så snart som möjligt, dock senast den 31/3 2022.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Kundcenter Sami Engstrand