IT Specialist

Arbetsbeskrivning

Hogia är en väletablerad aktör inom kollektivtrafiken och har idag en unik position på marknaden som leverantör av prestandakritiska, komplexa realtidssystem.

1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias informationssystem. Hogias kommunikations- och affärsplattform säkerställer en exakt, konsekvent och harmoniserad syn på verksamheten som täcker behoven före, under och efter varje resa. 

Tjänsten

Vi på Hogia Public Transport Systems erbjuder kunder drift av våra produkter och tjänster och det finns ett ökat behov gällande bland annat driftsäkerhet, löpande uppgraderingar, integrationsstöd och fördjupat arbete med olika driftslösningar. Vi söker därför ytterligare en kollega till vårt team!

I den här rollen kommer du att arbeta i våra olika driftsättningsprojekt och utföra implementationer hos kunder. Det kan vara uppsättning av servermiljöer, installation av programvaror eller uppsättning av integrationer mellan Hogia, kunden och andra leverantörer. Vi har blicken framåt och levererar ständigt nya lösningar och förbättringar. För oss är kunden i fokus och vi arbetar aktivt för att kunna erbjuda den bästa, och mest prisvärda, lösningen för just dem, vilket kan vara drift on-prem eller i en molnlösning så som Azure. 

Är du den vi söker?

Vi tror att du som söker har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Det viktigaste för oss är att du har ett gediget tekniskt intresse och en stor nyfikenhet kring nya tekniker. Om du därtill har dokumenterad erfarenhet av felsökning och tekniskt analysarbete, gärna inom driftsättning av olika tekniska lösningar, så är det mycket meriterande. Då våra kunder verkar inom kollektivtrafiken så är det ett plus om du har erfarenhet ifrån det eller annat transportområde.

Vidare ser vi gärna att du har goda kunskaper inom Windows Operativ, SQL Server, Nätverk och driftsäkerhet. Kunskaper inom Azure och AWS är meriterande. Som driftsättare arbetar du ofta i våra kunders produktionsmiljöer, vilket innebär att du behöver vara noggrann, strukturerad och med service i fokus driver uppdrag i relation till kunder, medarbetare och andra grupper inom bolaget. För oss är en god teamkänsla avgörande och vi stöttar dagligen varandra i olika uppdrag. Då kontakt med kunder sker via mail, teamsmöten och/eller telefon krävs mycket god förmåga att kommunicera i så väl tal som skrift på svenska och engelska.

Som person är du strukturerad samt lösningsorienterad och kan på egen hand driva uppdrag i relation till kunder och medarbetare mot uppsatta mål. Du är kommunikativ och trivs i en social roll med mycket kundkontakt. 

Hos oss finns goda möjligheter att utvecklas. Kanske vill du på sikt ta ett större ansvar och växa kunskapsmässigt inom Integrationer, optimering, produktspecialist eller operativsystem. Det finns också möjlighet att ingå i vår beredskapsgrupp, som har dygnet runt beredskap, när du vuxit in i din roll.

Vill du vara med på resan? Ansök redan idag! 

Att jobba hos oss 

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

 

Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Cedervall, rekryterare
0303-66616
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Cecilia Pernhage, rekryterare
0709-238853
Linda Falk
0303-68893
Mimmi Cromberger, Rekrytering
mimmi.cromberger@hogia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Public Transport Systems AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024