OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca.1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Kunden söker nu en IT-specialist. I rollen ingår att vidareutveckla respektive vidmakthålla verksöverskridande stödsystem.
Uppdragsbeskrivning
Som IT-specialist kommer du att ansvara för ett antal applikationer tillsammans med dina kollegor och ansvarar för att de är tillgängliga samt håller en god kvalité. Arbetet innebär löpande hantering av incidenter, problem och ändringshantering enligt ITIL-processerna samt att underhålla dokumentation för applikationerna, rapportera status och ta fram beslutsunderlag.
Arbetsuppgifter:
- Applikationsdrift
- Dokumentation
- Förändringshantering
- Ta fram underlag för rapportering, beslut och förvaltningsplan
- Problemhantering och rotorsaksanalyser
- Aktivt delta i förbättring av arbetssätt och applikationsdrift
- Lösa problem och incidenter med hjälp av förändringar i script och protokoll vid behov.
- Ta fram instruktioner för incidenthantering, paketering m.m.
- Delta i dialog med verksamheten
- Samarbeta med infrastruktur och leverantörer för att lösa problem och incidenter samt för att planera förändringar.
- Underhålla informationen i ärendehanteringssystemen
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom datavetenskap, alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av scripting och protokoll
- Arbetslivserfarenhet av applikationsdrift/förvaltning i minst 5 år
- Arbetslivserfarenhet inom infrastruktur (applikationsserver/nätverk) för incidenthantering av applikation i minst 1 år.
- Arbetslivserfarenhet av agilt arbetssätt i minst 1 år (redogör för roll i underlaget)
- God förmåga att kommunicera på engelska och svenska i tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av arbete och ärendeadministration i Azure DevOps
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström