OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Örebro kommun pågår ett stort förändringsarbete för att vår service och våra tjänster ska bli digitala, allt för att göra det så enkelt som möjligt för våra medborgare i kontakten med oss. Vill du bidra till att göra vardagen enklare för våra medborgare? Vi söker nu en IT-specialist med inriktning Office 365.
Hos oss får du ett spännande, stimulerande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Du kommer arbeta på Digitaliseringsavdelningen inom enheten som ansvarar för drift och underhåll av Örebro kommuns verksamhetssystem. Vi är ett tjugotal medarbetare och bland våra tjänster finns applikationsdrift, klientdrift, server- och nätdrift, lagring, backup och databashantering. Du kommer vara en ledande person när det gäller att ta fram och optimera lösningar som gör skillnad ute i verksamheten samt utveckla Digitaliseringsavdelningens personal inom Office 365.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• förvalta och utveckla Office 365 miljön
• stötta 3:e linjens support vid större incidenter
• deltagande i projekt
Kompetenskrav
• akademisk examen inom IT alternativt flerårig relevant yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• mycket goda administratörskunskaper i Office 365, Teams, Sharepoint samt Exchange
• goda kunskaper i Azure AD
• goda skriptkunskaper i Powershell
• grundläggande kunskaper om Office 365 licensmodeller
• grundläggande kunskaper i PowerApps och PowerAutomate
Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Arbetar bra med andra människor. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Du förstår de fackmässiga aspekterna av arbetet särskilt bra och är en kunskapsresurs för andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• goda kunskaper i Active Directory
• grundläggande kunskaper i Forms
• grundläggande kunskap om federeringslösningar, SAML, SSO
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.
Avdelningen leds av en avdelningschef och fyra enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.
Digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 24 maj.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67