IT-specialist med intresse för avtalshantering, Stockholm

IT-specialist med intresse för avtalshantering, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en IT-specialist till sitt team. I rollen som IT-specialist är du ansvarig för det dagliga vidmakthållandet inom ditt/dina systemområden.

Arbetsuppgifter:

- Ansvara för att ta fram underlag och bidra till förvaltningsplan och förvaltningsspecifikationen
- Ansvara för ekonomin (fakturahantering, budget, prognos och utfall) inom ditt/dina förvaltningsområden
- Är den dagliga kontaktytan för leverantörer avseende exempelvis uppföljning, ändringshantering, releaseplanering och incidenthantering
- Följer upp efterlevnad av leverantörsavtal samt samverkar på operativ nivå med systemområdets leverantörer.
- Ansvarar för att IT-relaterad dokumentation och rutiner är uppdaterade
- Följer upp att IT-komponenterna följer gällande lagar, tillstånd och policyer.
- Ansvarar för att ur ett livscykelperspektiv planera och vidmakthålla ditt/dina systemområden i enlighet med framtagen förvaltningsplan.
- Följer upp att IT-komponenterna följer interna styrande dokument och processer.
- Är ansvarig för att ta fram och validera icke-funktionella krav på alla förändringar i ditt/dina systemområden.
- Tar emot verksamhetens krav på IT-komponenten/a och för dialog med leverantörer kring lösning
- Samverkar med interna och externa intressenter


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta som IT-specialist/IT-förvaltare i en IT organisation med löpande förvaltningsarbete (avtalsuppföljning, leverantörssamverkan, incidenthantering, förbättringsarbete, livscykelhantering etc.)
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsnära IT tjänster, ge exempel
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat i verksamhet där flera olika leverantörer varit inblandande
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med outsourcad verksamhet
- Minst 1 års erfarenhet av arbete med dokumentation
- Minst 1 års erfarenhet av arbete med ekonomi (fakturahantering, budget, utfall, prognos)


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 3 års teknisk erfarenhet av arbete med applikationer, infrastruktur, nätverk och IT säkerhet
- Minst 1 års erfarenhet av uppdrags-/projektledning
- Minst 3 års erfarenhet av avtalshantering (upphandling enligt LOU, LUF)
- Minst 1 års erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning, ge exempel
- Minst 3 års erfarenhet av PM3 och ITIL
- Minst 1 uppdrag där uppföljning av IT-komponenter mot lagar och regler efterlevts
- Minst 3 års erfarenhet av kravställning av funktionella och icke funktionella krav
- Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag av Industrial control system (ICS)


Önskemål om personliga egenskaper:

- Förmåga att förstå komplexa sammanhang och beroenden och hur ens eget område kan påverka en helhet
- Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov, god förmåga att planera, ha en stark drivkraft, vara noggrann och strukturerad.
- Mycket god förmåga att skapa samarbete mellan olika intressenter.
- Är noggrann, nyfiken, hög social kompetens och observant samt ha ett positivt mindset.

Övriga krav: Kunna vara på kontoret när så behövs. Konsulten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker i huvudsak på svenska.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Tech Lead – Stockholm

Tech Lead – Stockholm

27 november 2024

26 november 2024