IT Specialist Opentext

Arbetsbeskrivning

Din framtida utmaning
Vill du vara med och bygga upp vår kunds nya tjänst för dokumenthantering? Vi letar efter dig som har erfarenhet av utveckling och förvaltning av applikationer. Du kommer att bli en del av det team som ansvarar för utrullning och förvaltning av OpenText som dokumenthanteringssystem hos vår kund.
 
Din roll
Du kommer att primärt arbeta med drift och förvaltning, men också vara delaktig i implementationen av OpenText på vår kunds olika affärsområden både i Sverige och globalt.
Exempel på arbetsuppgifter:
På daglig basis säkerställa att systemet är uppe och snurrar
Ärendehantering: Skapa och lösa incidenter samt arbeta med ärenden (ändringar och önskemål).
Installation och uppdatering av OpenText.
Test av ny funktionalitet, migrering, installation av ny instans etc.
Delta i implementations- och migreringsprojekt.
Dokumentation (teknisk dokumentation, beskrivning av processer och metoder mm)
Utveckling och införande av förbättringar och automatisering.


Din profil
För att passa i rollen tror vi att du är analytisk och strukturerad och har ett intresse för förvaltning och vidareutveckling av applikationer. Du tycker om problemlösning, är bra på att kommunicera och tar egna initiativ. Då du kommer vara en del av ett team där man delar med sig av kunskap och tar hjälp av varandra bör du gilla att samarbeta. Vidare bör du vara prestigelös och ha en förmåga att kunna arbeta i både detalj och helhetsperspektiv.
 

Du bör ha erfarenhet inom följande områden:
Kunskap om OpenTexts produkter eller liknande Information Management system
Windows Server
Databas, gärna PostgreSQL
Kunskap om XML-relaterade tekniker och ramverk, t ex SAX, DOM, XTAX
Förvaltning av webapplikationer
Övergripande kunskap om nätverksprotokoll TCP/IP
Erfarenhet av konto- och behörighetshantering via LDAP, Azure AD och Active Directory
Scriptspråk


Det är meriterande om du har någon av följande erfarenheter:
Cloud, Kubernetes, Azure
Containerlösningar
Agilt arbetssätt


Låter detta som en intressant roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2024
  • Ansök senast: 20 mars 2024

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024