OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upptäck en spännande möjlighet hos oss på Coor, där du får vara med på en enastående resa och göra verklig skillnad. Som IT Specialist ServiceNow kommer du att ha en nyckelroll i vår transformation och bli en viktig del av vår framgång. Vi erbjuder en dynamisk och pulserande arbetsmiljö där vi tar oss an komplexitet med enkelhet och sätter alltid människor i fokus.
Här får du inte bara utmärkta utvecklingsmöjligheter utan även chansen att vara en drivande kraft inom ditt område. Om du är redo att ta steget in i denna spännande roll, då vill vi väldigt gärna träffa dig!
Din vardag
Du kommer att vara en del av Cloud & Platform Services-teamet som ansvarar för innovation, utveckling samt förvaltning av Coors plattformstjänster. Dessa områden är bland annat IT-Infrastruktur, Telefoni, ServiceNow, IT-Workplace, IT Collaboration & Power Platform, Cloud samt I&AM. Det här välkvalificerade teamet samarbetar med en mängd innovativa digitala lösningar och drar nytta av moderna teknologier. För tillfället består teamet av 14 dedikerade medlemmar, där majoriteten är IT Service Managers och IT Service-specialister.
I rollen som IT Specialist ServiceNow agerar du expert på plattformen och arbetar nära verksamheten. Rollen är bred och med variation, vilket innebär att du i nära samarbete med teamet får arbeta med bland annat utveckling, ny funktionalitet och förbättringar av ServiceNow. Du kommer även ha en viktig roll i att utvärdera, utmana och uppskatta lösningar samt förändringar. Några av dina andra ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Att arbeta med inkommande incidenter
- Integrationer som rapporterar fel
- Inkommande behov i plattformen som behöver utvärderas
- Till viss del utveckling och alternativt titta i kod och beställa lösningar från andra
- Dialog med verksamheten och att hålla dig uppdaterad med trender och senaste nytt inom plattformen
Vem är du?
Vi söker en proaktiv och resultatinriktad person som tar egna initiativ och har förmågan att vara självledande. Det är vidare viktigt att du är organiserad och har ett strukturerat sätt att arbeta på. Du behöver även vara affärsinriktad och förstå hur IT-lösningar påverkar företagets verksamhet och resultat. Du är stark på kommunikation och har ett driv i att hjälpa andra då rollen innefattar många kontaktytor.
Vi söker någon med några års erfarenhet och kunskap inom ServiceNow plattformen, gärna med programmeringskunskaper. Du bör även ha erfarenhet av integrationer och kunskap om hur man implementerar och distribuerar i plattformen. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som konsult. För denna roll behöver du vara flytande i svenska, i tal och skrift.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Markus Hanna på markus.hanna@nexergroup.com alternativt mobil 0730–311 581 eller Artan Bitiqi på artan.bitiqi@nexergroup.com alternativt mobil 0723–612 844.
Välkommen med din ansökan på www.nexerrecruit.com/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.