IT specialist spårbarhet / Traceability specialist

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service. Vi förenklar vardagen för våra kunder!
Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat.

IT specialist spårbarhet / Traceability specialist
till huvudkontoret i Malmö
IT-avdelningen behöver nu utöka sitt team och söker därför en Traceability specialist som kan ta ansvar för den hårdvara och mjukvara som används för att hantera den RFID-teknik som används för att säkerställa spårbarhet i våra textilier. För Elis är spårbarhet en kritisk konkurrensfördel i vårt cirkulära affärserbjudande och vi behöver nu en person som kan ta ett övergripande ansvar för att säkerställa att tekniken fungerar på bästa möjliga sätt.




"På Elis Textil Service IT-avdelning kommer du få 14 kompetenta och trevliga kollegor som arbetar för att ge service i världsklass. Vi har högt i tak och drivs av Elis värderingar; Respekt, Integritet, Ansvar och Att föregå med gott exempel.
Vi behöver nu en ny kollega som vill ta ansvar för allt som har med spårbarhet att göra, en ny spännande tjänst som du till viss del själv kan vara med och utforma.
För mig är rätt attityd och inställning det viktigaste för trivas och växa tillsammans med oss."
- Jonas Angelin, Business System Manager



Vad innebär rollen som Traceability specialist?
Som Traceability specialist kommer du att arbeta med en rad blandade arbetsuppgifter och dina arbetsdagar kommer att se väldigt olika ut.
Du kommer att arbeta nära verksamheten för att utveckla och underhålla spårbarhetslösningar för alla våra affärsområden. Då vi använder RFID-teknik på alla våra anläggningar och i största delen av våra textilier inom hela Elis-koncernen så är det en väldigt viktig komponent i vår cirkulära verksamhet.
Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa att vi har rätt teknik på plats på våra tvätterier, samt att den är konfigurerad på rätt sätt.
Du kommer också att ha ansvar för de system och mjukvarulösningar som vi har installerade ute hos våra kunder. Som en del av ditt arbete kommer du att vara första linjens support och superanvändare för dessa system, samt att du kommer att samarbeta med huvudintressenter såsom produktägare, leverantörer och utvecklare när det gäller nya krav och önskemål för systemen.
En del av intressenterna sitter på vårt koncernhuvudkontor i Paris samt i andra länder inom Elis gruppen, vilket gör att du även kommer att ha ett internationellt kontaktnät. För rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter.
Vem är du?
Som person trivs du med att arbeta med människor och att ge högkvalitativ service. Du har en djup teknisk förståelse och är inte rädd för att själv skruva och montera hårdvara samtidigt som du är intresserad av hur affären fungerar och hur tekniken på bästa sätt kan stödja verksamheten.
Du löser problem och frågeställningar på ett positivt och konstruktivt sätt. Du är prestigelös, nyfiken, och kan hantera många ärenden samtidigt. Struktur, noggrannhet och samarbete är en självklarhet för dig. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska både i tal och skrift. Behärskar du även något annat europeiskt språk så är det ett plus.
Vad kan du?
Du bör ha arbetat med infrastruktur, teknik, affärssystem eller mjukvaror i något år, gärna i en internationell organisation, och har du tidigare erfarenhet från spårbarhet, RFID-teknik, IOT eller tvätteribranschen så är det ett stort plus. Lämplig utbildning kan vara civilingenjör eller systemvetare, alternativt arbetslivserfarenhet som gett dig motsvarande kunskaper. Att du har rätt attityd och personlighet är viktigare än dina nuvarande kunskaper. Då resor i tjänsten kan förekomma är B-körkort ett krav.
Varför ska du välja Elis?
En inspirerande resa med ett företag som har ett starkt varumärke och ett företag som vi är stolta över där hållbarheten står högt på dagordningen. En dynamisk miljö, mycket trevliga kollegor med höga ambitioner. Utmaningar, ansvar och ett fantastiskt utvecklande jobb!
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Angelin, Business System Manager, på tfn 0736-99 65 66.
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut – så skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är söndagen den 27 mars 2022.
Välkommen med din ansökan!
Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1400 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elis Textil Service AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 7 maj 2022

Postadress

Hantverkaregatan 2C
GAMMELSTAD, 95433

Liknande jobb


22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024

IT-administratör

IT-administratör

21 november 2024