OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Örebro kommun pågår ett stort förändringsarbete för att vår service och våra tjänster ska bli digitala, allt för att göra det så enkelt som möjligt för våra medborgare i kontakten med oss.
Vill du bidra till att göra vardagen enklare för örebroarna?
Hos oss får du ett spännande, stimulerande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Du kommer arbeta inom den enhet på IT-Avdelningen som ansvarar för IT-teknikstöd till kommunens verksamheter och användare. Det team du kommer att ingå i ansvarar för att alla anställda och förtroendevalda inom kommunen har en digital arbetsplats med datorer/mobila enheter och tillhörande applikationer.
Du kommer att jobba dels med förberedande teknik, dels med leveranser till kunderna samt hantering av incidenter som eskaleras till oss via kommunens interna support/1st-line (Kommunsupport).
Örebro kommuns digitaliseringsstrategi innebär att vi successivt tillämpar nya tekniska lösningar baserade på Microsoft 365, Sharepoint, Intune, mm, vilket gör att de tekniska lösningar som leveranserna baseras på förändras över tiden.
Det är därför viktigt att du har intresse av att utvecklas vidare, men också av att ge service och stärka våra användare i att nyttja de tekniska möjligheterna i sina verksamheter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• du arbetar med problemlösning och support till våra användare, som är kommunens samtliga medarbetare
• du underhåller, implementerar, testar, åtgärdar och dokumenterar tekniska lösningar och IT-stöd
• du tar initiativ, driver och deltar i arbetet med att utveckla IT-stödet utifrån verksamhetens behov och krav
• du förväntas sätta dig in i kommunens infrastrukturella lösningar för att upprätthålla en integrerad andra och tredje linjens IT-stöds funktion. Vid behov håller du kontakten med våra infrastukturspecialister för incidenthantering och problemlösning
• du håller dig uppdaterad, ger information, råd och stöd till verksamheten utifrån ett tekniskt perspektiv
• du deltar i och arbetar på uppdrag från linjen, förvaltningsobjekt och/eller projekt
• du arbetar i enlighet med Örebro kommuns ITIL processer
Kompetenskrav
• akademisk utbildning med IT- inriktning eller annan utbildning/ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• relevant IT bakgrund från liknande arbete
• erfarenhet av Office 365 och Windows 10
• behärska svenska och engelska i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• kunskap eller erfarenhet av ITIL-processer
• kunskap om PM3
• kunskap/erfarenhet av klienthantering MDM (ex.vis Intune, Airwatch)
• kunskap/erfarenhet av AD-hantering
• kunskap/erfarenhet av klienthantering via SCCM
• kunskap/erfarenhet av programdistribution via Software Center
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
IT-avdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.
Avdelningen leds av en IT Direktör och tre enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.
IT-avdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 9 mars
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67