OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du komma till jobbet och känna att du är en del av något stort? Där du jobbar med intressanta uppdrag, har bra kollegor och möjlighet att påverka din arbetsdag?
Inera är en kunskapsintensiv organisation som alltid är på väg in i framtiden! Vårt uppdrag är att ge regioner och kommuner digitala förutsättningar för att kunna förbättra och effektivisera sina verksamheter. Ineras driver projekt och förvaltning av system och tjänster inom e-hälsa och digital välfärd, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Det är där du kommer in! Möt livet i en organisation som har ett unikt uppdrag och bli en del av oss! Läs mer om oss på www.inera.se
Kom och jobba med ett gäng i en ny sektion med spännande uppgifter! Nationella tjänsteplattformen är navet mellan system som behöver kommunicera med varandra och gör att informationsutbytet kan ske på ett säkert och kostnadseffektivt sätt. Att jobba med det gör att du kommer att öka din kunskap och förståelse för hur komplexa anslutningar interagerar och vilka utmaningar som detta skapar.
En stor del av uppdraget i förvaltningen handlar om att ansvara för anslutningar (TAK) och felsökning av anslutningar till Ineras tjänster via Nationella tjänsteplattformen. Du kommer ingå i en mindre grupp som tillsammans löser uppgifter och samarbetar med flera andra grupperingar inom Inera men också med plattformens kunder. Kunderna består av regioner, kommuner och leverantörer av vårdsystem.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utföra anslutningar (sk. TAKningar)
• Felsökning
• Ärendehantering i Ineras ITSM-system
• Hantera incident- och problemärenden
• Hantera viss typ av underhåll, t ex byte av certifikat
• Dokumentera rutiner och instruktioner
Kompetens och utbildning
• God förståelse för stora och komplexa systemlösningar
• Relevant utbildning och bakgrund samt erfarenhet av strukturerat förvaltningsarbete
• Erfarenhet från service desk är meriterande
Egenskaper
• Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.
• Du behöver vara serviceinriktad, tydlig och strukturerad då det förekommer kommunikation med både kunder och andra enheter inom Inera
• Du ser och kan agera på möjligheterna till förbättring och effektivisering.
Inera tillämpar 6 månaders provanställning.
Frågor om rollen?
• Gustaf Rosander (chef) + mail + telefonnummer
• Mikel Hallén (specialist) mikel.hallen@inera.se 072-746 88 31
• Fackliga frågor, Monica Rosén, rosen@inera.se
Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!