OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Sveriges säkraste fastigheter?
Specialfastigheter är Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Vi har kunder som bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu växer vi snabbt och har fler spännande projekt än någonsin tidigare – därför behöver vi dig! Bli en del av vårt team som IT-specialist inom objektet IT- arbetsplats!Det här får du göra
Som IT-specialist inom objektet IT- arbetsplats kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med förvaltning, underhåll och utveckling av våra IT-lösningar. Du är delaktig i pågående projekt, driver egna aktiviteter inom objektet samt ger teknisk rådgivning till både interna och externa intressenter. Tjänsten innefattar även att skapa, uppdatera och underhålla teknisk dokumentation samt hantera ärenden inom gällande objekt. Du har även ett nära samarbete med Objektledare IT och vår externa IT Drift leverantör.
Det här behöver du kunna
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom datavetenskap eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer relevanta. Du har minst 2 års erfarenhet av arbete inom IT-området, är självgående och har en god samarbetsförmåga. Du har en god analytisk förmåga, är van vid att lösa tekniska problem på ett effektivt sätt och har vana att arbeta i projekt.
Som person är du öppen, social och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du är initiativtagande och resultatorienterad, och arbetar strukturerat med planering och prioriteringar. Du är också noggrann med dokumentation och uppföljning.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba inom IT support, systemförvaltning eller liknande samt erfarenhet från verksamhet med höga säkerhetskrav. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat aktivt med omvärldsbevakning.
Körkort B är ett krav.
Det här erbjuder vi dig
Som anställd hos oss får du vara med och bidra till samhällsnyttan genom att utveckla och förvalta fastigheter som är viktiga för vårt lands säkerhet. Du får arbeta i en organisation som präglas av engagemang, kompetens och professionalism. Du får också möjlighet att utvecklas i din roll och ta del av våra förmåner, som till exempel friskvårdsbidrag och tjänstepension.
Information
Din placeringsort är Linköping men du kommer att resa i tjänsten eftersom vi har fastigheter i hela landet. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Ansökan
Är du intresserad av att bli en del av vårt team? Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 7 januari 2024. Vi ser fram emot att höra från dig!
Rekryterande chef: Ann-Charlotte Widgren - Enhetschef IT Infrastruktur
ann-charlotte.widgren@specialfastigheter.se
I den här rekryteringen samarbetar Specialfastigheter med Experis, ManpowerGroup. För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Erik Svahn på 0722-00 40 86 alternativt erik.svahn@jeffersonwells.se.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 38 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 220 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03