OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår serviceorganisation växer starkt från norr till söder och vi behöver nu fler engagerade medarbetare till vårt team. Vi söker en serviceadministratör som är sugen på ett omväxlande jobb, där våra kunder alltid har högsta prioritet. Är du dessutom intresserad av teknik, har lätt för att arbeta i olika IT-system och gillar ordning och reda? Då är det här en roll för dig!
På Sandvik Mining and Rock Technology jobbar vi aktivt för att överträffa våra kunders förväntan och som en världsledande leverantör av utrustning och service inom gruv- och anläggningsindustrin är vi lika stolta över vår historia som vår vision. Med 150 år i bagaget har vi kunskapen som krävs för att erbjuda de lösningar våra kunder behöver för att lyckas i sin dagliga verksamhet, och med stort driv och siktet inställt på framtiden utvecklar vi hela tiden ny teknik.
Om jobbet
Som serviceadministratör ansvarar du för hantering av våra servicejobb och du sammanställer och bokar arbetsorder, rapporterar arbetad tid samt vilka produkter och reservdelar som använts i de jobb vi utför. Du administrerar inköpsordrar, kontering av inköpsfakturor, krediteringar, licenser och övriga delar som ingår i våra processer. Att stötta vår servicechef och serviceplanerare är en viktig del i ditt arbete och du har ett nära samarbete med våra serviceadministratörer på andra siter.
I den här rollen har du ditt kontor på vår site i Järfälla, Stockholm.
Vem du är
Vi söker dig som tidigare har arbetat som serviceadministratör och som har en teknisk gymnasieutbildning i grunden. Du har mycket lätt för att förstå ny teknik och olika typer av IT-lösningar och du arbetar enkelt i Office 365. Vi använder systemet Aurora, vilket betyder att erfarenhet av det är ett stort plus. För att kunna supporta våra kunder och medarbetare på fältet behöver du också ha goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är en ordningsam och strukturerad administratör som verkligen gillar att hjälpa andra – oavsett vem eller vad ärendet gäller. Du gör detta på ett proffsigt och vänligt sätt, och genom att du snabbt kan bedöma olika typer av situationer är du också bra på att hitta den bästa möjliga lösningen.
Att arbeta med oss
På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern med förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar friskvård, gruppförsäkring, utbildningsprogram och kompetensutveckling.
Skicka in din ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-03-31. Läs mer om Sandvik Group och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0017357.
Vill du ha mer information?
Är du sugen på att veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kontakta gärna:
Johan Widigson, Servicechef, 070-655 39 10
Joakim Strandberg, Business Line Manager, 076-768 26 26
Fackliga kontaktpersoner:
Stefan Norell, Unionen, 070-616 16 83
Jari-Pekka Huttula, 070- 274 38 00
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Christian Richtnér
Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.