IT-stjärna till Servicedesk i Göteborg

IT-stjärna till Servicedesk i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du jobbat med support och gillar problemlösning? Är det viktigt för dig att leverera grym service? Är du sugen på nya utmaningar och en grymt härlig organisation? Då är det dig jag söker! 

Jag söker just nu dig som har jobbat med IT support i minst 6 månader och har ett stort IT-intresse. Du sätter stolthet i att ha nöjda användare och nöjer dig inte bara med att lösa problemet utan vill göra det med så bra service som möjligt. Du är tekniskt duktig och intresserad av att lära dig nytt. Supporten innefattar främst Microsofts tjänster och produkter samt företagsspecifika applikationer. Du också arbetar med att skapa och hantera konton i Active Directory och Exchange, och gör även viss databashantering. 

Hos oss blir du en del av vårat konsultteam och i detta uppdraget får du jobba i en större organisation i Göteborg. Vår kund har ett stort fokus på sin arbetsmiljö och stämningen är öppen och välkomnande. Service är ett nyckelord och genomsyrar hela kulturen! 
Som konsult hos Randstad Technologies får du en dedikerad konsultchef, en fast månadslön och grymma förutsättningar för en omväxlande karriär inom IT. 



Ansvarsområden
I servicedesk hanterar du ärenden tillsammans med dina kollegor, ni är tillsammans ansiktet för IT ut mot resten av organisationen. 
Ni besvarar ärenden främst via telefon och inkomna tickets men möter även användare som kommer till er med ärenden på plats. Ni jobbar i en Microsoftbaserad miljö och har nära till både 2nd line och övriga IT-organisationen som stöd. 

Kvalifikationer
För att vara den vi söker tror vi att du har ca 1 års erfarenhet av att jobba i en 1st line position. 

Krav: 
Mycket goda kunskaper inom felsökning av stationära och bärbara datorer, skrivare, smartphones, Windows 7/8, Office/Outlook. 
Erfarenhet av klientinstallationer.
·Goda kunskaper i Active Directory. 
Grundläggande kompetens inom Windows server såsom starta om tjänster för applikationer
Svenska i tal & skrift
Engelska i tal & skrift

Meriterande kunskaper: 
PowerShell, Exchange, Office 365, Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL ramverk, Körkort B.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett stort driv och engagemang. Vi tror att du älskar att hjälpa till har ett servicetänk utöver det vanliga. 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
Omfattning: Heltid, dagtid
Sista ansökningsdag: 2021-10-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Henrietta Bolander, henrietta.bolander@randstad.se (endast för information och frågor ej för ansökan)



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


2 november 2024