IT-stöd till nämndmöten sökes!

IT-stöd till nämndmöten sökes!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av helpdesk-arbete? Är du rent allmänt tekniskt lagd och har ett genuint IT-intresse? Kan du på ett pedagogiskt och trevligt sätt bistå med service? Då kan det här vara en tjänst för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en person som kommer att fungera som IT-stöd till vår kund, en kommun i söderort. Tjänsten är därmed placerad i södra Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Den primära uppgift är att se till att tekniken fungerar vid kommunens nämndmöten (där du närvarar) som sker både fysiskt och via Teams, och ge support vid dessa. Övrig tid förläggs i kommunens helpdesk. Dessa arbetsuppgifter är exempel på de mest förekommande:
Sköta tekniken i nämndens mötesrum (bild, ljud, anslutning, osv)
Support till användare när dessa har möten i Teams
Support av användares iPads
Hantering av lösenord
Övriga supportuppgifter

Ungefär tre dagar i veckan kommer man att behöva arbeta till ca 20:30, då nämndmötena ofta är förlagda till kvällstid. För detta får du självklart OB-tillägg, och tjänsten i övrigt kommer att erbjuda viss möjlighet till flextid.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i en helpdesk och ett genuint IT-intresse. Du är en lösningsorienterad och självgående person som tycker det är kul med problemlösning och kan driva ditt arbete framåt. Vidare ser vi självklart att du bidrar till arbetsplatsen med ditt trevliga jag och servicemind men det är också viktigt att du har lite pondus, om det behövs. Till sist tror vi att du har lätt för att har lätt för att kommunicera kring teknisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet från IT-support i helpdesk
Kunskap inom felsökning av datorer, iPads m.m.
Kunskap om Apple-produkter, Microsoft Intune, Office 365 och AD
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Kunskap inom MeetingsPlus

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänstens referensnummer 31936 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2020
  • Ansök senast: 5 november 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024