IT-strateg

Arbetsbeskrivning

Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar, som omfattar ett 80-tal olika domstolar, myndigheter och nämnder där cirka 6 700 personer arbetar. I Domstolsverket arbetar drygt 300 personer och myndigheten är placerad i Jönköping, där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö.

IT-avdelningen ansvarar för drift, utveckling och förvaltning av Sveriges Domstolars gemensamma system och infrastruktur.

Vi är organiserade i en matrisorganisation baserad på fem kompetensenheter med ca 100 medarbetare samt ett 10-tal konsulter, och tre huvudprocesser - Drift, Support och Utveckling & Förvaltning.

Vi stödjer Sveriges Domstolars befintliga och kommande behov och krav på IT i den förändringstakt som kunden efterfrågar, med en god flexibilitet i kompetenser och processer. Vi skapar värde för våra kunder genom att med lyhördhet, återkoppling, arbetsglädje och helhetssyn, leverera kvalitativa och kostnadseffektiva IT-tjänster.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som IT-strateg med arbetsuppgifter inom IT-management, IT-controlling och processtyrning, samt inköp, upphandling och licenshantering inom IT-området.

Du arbetar med utveckling och uppföljning av mål och mått för IT-styrning inom avdelningen. Du deltar i arbetet med etablering och uppföljning av IT-strategi samt utveckling av lednings- och styrmodeller. Du medverkar i vidareutveckling av kompetensenheter och processer inom avdelningen, med rådgivning, analys och stöd. Du samordnar frågor inom intern styrning och kontroll, riskhantering och informationssäkerhet. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande med goda möjligheter till kompetensutveckling.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning inom IT, juridik, ekonomi eller motsvarande, samt flera års arbetslivserfarenhet inom IT-området, som IT-strateg, senior projektledare eller liknande befattning. Du har arbetat med mål och mått inom IT-styrning samt har god kompetens inom processutveckling. Det är meriterande om du har kompetens rörande LOU (lagen om offentlig upphandling), avtals- och licenshantering, samt erfarenhet av att medverka i affärsprocesser runt IT-tjänster och IT-avtal.

Som person är du öppen, driven och självgående. Du är bra på att se saker ur ett helhetsperspektiv och har en god analytisk förmåga. Du är utåtriktad, har ledaregenskaper och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Självklart står du bakom vår värdegrund – lyhördhet, återkoppling, arbetsglädje och helhetssyn.

ÖVRIGT
Placeringsort: Jönköping.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr

Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Domstolar, Domstolsverket Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 13 april 2015

Besöksadress

Kyrkogatan 34 Jönköping
None

Postadress

None
Jönköping, 55181

Liknande jobb


25 november 2024

Portfolio Manager VCE

Portfolio Manager VCE

25 november 2024

25 november 2024