OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Digitaliseringsenheten är en nystartad enhet som är organisatoriskt placerad under Kommunkansliet, som är en del av kommunstyrelsens förvaltning.
Digitaliseringsenhetens uppdraget är att leda och samordna det strategiska digitaliseringsarbetet för Varbergs kommun. Vi söker dig som brinner för att utveckla tillämpbara metoder för framgångsrikt arbete med processutveckling och digitalisering.
Är du den vi söker?
ARBETSUPPGIFTER
I Varbergs kommun ser vi utformning av verksamhetens processer som en mycket viktig och naturlig del i utvecklingen inom digitaliseringsområdet. Du kommer ha en ledande och stödjande roll för förvaltningarnas medarbetare inom kommunen för att höja kunskapen i frågor som kopplas till digitaliseringsprocesser (exempelvis vid skapande av e-tjänster) och processkartläggning. I rollen ingår att ansvara för att samordna arbetet i nära samverkan med andra funktioner i olika avdelningar och förvaltningar inom kommunen.
Du förväntas med din kompetens och erfarenhet ge stöd genom rådgivning, utbilda och följa upp initiativ inom hela digitaliserings- och processkartläggningsområdet. Till din hjälp arbetar du aktivt med interna nätverk. Du kommer som sakkunnig leda och bidra i olika utvecklingsprojekt såsom systeminföranden, skapande av nya självservicetjänster etc. Tjänsten på digitaliseringsenheten kommer även medföra andra uppgifter och aktiviteter för att utveckla kommunens övergripande strategiska arbeta inom digitalisering.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom relevant område såsom systemvetenskap, statsvetenskap eller liknande. Du kan också ha förvärvat motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet. Du har stor erfarenhet i att leda strategiska utvecklingsuppdrag inom informationshantering med tillhörande processer.
För att lyckas i rollen ser vi att du är analytisk och ansvarstagande. Du har god samarbets- och initiativförmåga samt är engagerad i ditt arbete. Du klarar att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och tycker det är stimulerande att arbeta med komplexa frågor på strategisk nivå. Fler viktiga egenskaper för rollen är att du är pedagogisk och kan skapa intresse och förståelse i frågor rörande digitalisering och processkartläggning. Vi lägger stor vikt vid personlighet lämplighet.
Du motiveras av komplexa strategiska utmaningar och har en väl utvecklad förmåga att identifiera och sedan driva olika utvecklingsområden till förbättring.
Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Att ha arbetat i en politiskt styrd organisation ses som meriterande.
Vi har löpande urval och intervjuer så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!