OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativa enheten Du tillhör den administrativa utvecklings-/beställarenheten vid Ledningskontoret, där administrativ utveckling och effektivisering är viktiga delar. Enheten har det samlade ansvaret för en administrativ tjänsteportfölj som skapas genom dialog med förvaltningarna. Arbetsuppgifter: Kravställning och framtagande av upphandlingsunderlag inför konkurrensutsättning av IT-Tele-verksamheten kommer att vara en stor arbetsuppgift. Du kommer att ha nära samarbete med verksamhetsrepresentanter i förvaltningarna och kommunens ITT-enhet. Du bereder strategiska IT-frågor från ett verksamhetsperspektiv. Det kan röra frågor om teknisk plattform, val av operativsystem och kommungemensamma verksamhetssystem, stöd vid utveckling av e-tjänster samt utveckling av infrastruktur. Du stödjer vid behov förvaltningarna vid anskaffning och utveckling av verksamhetsspecifika system. I rollen ingår även att samordna och utveckla dialogen mellan verksamhetsföreträdare och driftorganisation samt att utforma kommungemensamma riktlinjer för IT-tele-användning. Kvalifikationer: Du har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller annan lämplig inriktning. Du har flera års erfarenhet av strategiskt IT-arbete, projektledning samt verksamhetsutveckling med IT-stöd. Att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift. Du ser verksamheternas behov och kopplar det till IT-områdets utvecklingsmöjligheter. Du har förmåga att driva frågor, att visa respekt för andra och att samarbeta för att nå bästa resultat. Som person är du kommunikativ, lyhörd och tydlig.