IT-student - extra som support

Arbetsbeskrivning

Är du student och vill dryga ut studentkassan genom att jobba som helpdesktekniker vid behov? Tycker du om att få frågor som det är din uppgift att försöka lösa? Älskar du teknik och gillar att arbeta nära andra människor? Då bör du läsa vidare!

Beskrivning
Perido söker just nu en helpdesktekniker för ett uppdrag hos en av våra kunder. Kunden är en myndighet med cirka 1000 anställda och de finns på ett antal ställen i landet. Denna tjänst är placerad i norra Stockholm med goda kommunikationsvägar.

I rollen som helpdesktekniker kommer du att arbeta med telefonsupport, ärenderegistrering och arbete via remoteverktyg. Utöver detta kan det i enstaka fall även förekomma support på plats hos användarna. Här arbetar du med en blandad IT-plattform som består av MS Windows, Linux samt en mindre del Macintosh, varför din kunskap inom dessa goda! I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat också att vara behjälplig med utskriftshantering, programvaruinstallationer och PC-hårdvara. Du som söker är en student som är sugen på att använda dina kunskaper vid sidan av din pågående IT-utbildning. I dagsläget hanterar servicedeskenheten cirka 500 ärenden per månad, ärenden som inkommer via telefon, mail och intranätet. Vi tror att du är en person som tycker att det är kul att lösa problem och lära dig nya saker. Dessutom är du en pigg och glad person som är serviceminded ända ut i fingerspetsarna. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Pågående eftergymnasial IT-utbildning
-Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna för myndighet
-Kunskaper i Windowsprodukter såsom XP, 7, Office-paketet, Server 2003/2008
-Meriterande med kunskaper i Linux och Mac
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde
Deltid, vid behov. Start så snart som möjligt, tillsvidare.

Ansökan
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande. Ange referensnumret 9742DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
9742DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Publicerat: 17 januari 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024

15 november 2024

15 november 2024