OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du IT men har svårt att hitta rätt extrajobb som matchar studierna? Nu får du som IT-student möjlighet att arbeta utanför kontorstider med IT-support! Här får du stort eget ansvar, möjlighet för hemarbete och ett meriterande extrajobb till efter examen. Urvalet sker löpande - sök idag!
OM TJÄNSTEN
eRates affärssystem är kärnan i många av deras kunders verksamheter. Kunderna är mindre mobiloperatörer i bland annat Sverige, Norge, Danmark och Luxemburg som säljer mobil-eller telefoniabonnemang. Abonnemang, SIM-kort, nummer med mera lagras och hanteras i eRates affärssystem. I rollen kommer du bland annat stötta kundernas egna BackOffice i tekniska ärenden som de själva inte lyckas lösa men även hjälpa dem på olika sätt att utnyttja affärssystemet optimalt.
eRate är ett norskt företag som grundades 2005 och som nu växer inom och utanför Skandinavien. I Göteborg är kontoret beläget i fräscha lokaler vid Södra Gubberogatan. På kontoret sitter i vanliga tider 13 kollegor där de flesta är utvecklare eller arbetar inom försäljning. Flera har varit med och utvecklat systemet från scratch.
Som konsult hos eRate kommer du arbeta morgon (6-9) eller kväll (16-19) med att ta emot inkommande samtal som kommer utanför kontorstider. Här får du som student inblick i din framtida bransch och en möjlighet att ta stort eget ansvar i ditt arbete.
Du erbjuds
* Att arbeta i ett mindre bolag nära produkten. Du kommer arbeta i samma team som utvecklarna och får en insikt i hur det är att jobba runt hela produkten.
* Att bli en del av ett bolag med en internationell kundkrets.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du stötta eRates kunder i frågor som deras egna BackOffice inte kan lösa. Ärendena kan variera och vara allt ifrån akuta case som behöver snabb återkoppling gällande fakturor, kundorders eller abonnemang till mer omfattande ärenden som att ta fram rapporter, skapa nya konfigurationer eller se över långsiktiga lösningar. Dina arbetstider är förlagda på pass måndag-fredag 6-9 och 16-19 där du själv kommer ta ansvar över inkommande samtal tiderna utanför 8-17. Genom guidning från dina kollegor kommer du få rätt medel för att hantera situationer som uppstår och självklart kommer du ha kollegor att kontakta vid behov.
Belastningen utanför kontorstider kan variera, så när du inte har inkommande samtal kommer du även få möjligheten att stötta verksamheten med mer långsiktiga projekt och bredda din egen kompetens inom IT. Den här rollen passar dig som trivs med kundkontakt, vill lära dig mer om IT och vill kunna arbeta utanför kontorstider så du kan fokusera på skolan under dagarna.
VI SÖKER DIG SOM
- Är student vid ett eftergymnasialt IT-inriktat program med minst ett år kvar
- Är obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift
Det är meriterande om du har kunskaper inom databaser och SQL samt om du har tidigare arbetslivserfarenhet av en serviceinriktad roll.
En stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Här söker vi dig som gillar ordning och reda och som trivs i en roll där du har många sociala kontaktytor där du får arbeta problemlösande. Du är intresserad av system men vill inte gå ner så tekniskt som på programmeringsnivå utan trivs mer med att arbeta med systemen i en kundnära roll.
Som person är du:
* Problemlösande
* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
Övrig information
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
* Omfattning: Tillgängliga pass mellan måndag-fredag, 6-9 samt 16-19 där du förväntas ta 3-4 pass i veckan
* Placering: Kontoret ligger på Södra Gubberogatan i Göteborg och möjlighet för hemarbete finns, men du förväntas kunna ta dig till kontoret vid behov.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och eRates önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om eRate på deras hemsida!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231