OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Går du en IT-inriktad utbildning och är ute efter relevant arbetslivserfarenhet? Är du en nyfiken person som vill växa på ett av Stockholms större konsultbolag? Tycker du om att jobba hands-on och ha mycket direktkontakt med användarna? Då ska du läsa vidare! Perido söker en person till ett större IT-tjänsteföretag i Stockholm. Här har man nyligen tagit över en servicedeskfunktion ute hos kund och söker nu två duktiga IT-studenter som kan hoppa in vid arbetstoppar, sjukdom och VAB. I tjänsten som Servicedeskmedarbetare kommer du att utföra IT-support via telefon, mail samt direkt till användarna ute på plats hos kund. Det kan gälla enklare frågor rörande Office-paketet, hårdvara som krånglar såsom skrivare, support i applikationer och mycket mer. Du förväntas inte kunna allting från dag ett, utan det här är en roll du växer in i med tiden. Förhoppningarna är däremot att du har ett starkt intresse och att du vill lära dig mer och utvecklas. Kravprofil - Pågående universitets-/högskoleutbildning inom IT - Goda kunskaper i Office-paketet samt hård- och mjukvara - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en social och driven person som är engagerad i allting du gör. Du gillar att jobba nära kollegor och användare och du har ett serviceinriktat tankesätt då du arbetar i en supporterande funktion. Du har en pedagogisk förmåga och kan anpassa din kommunikation efter användarnas olika IT-förståelse. Självfallet har du också ett brinnande intresse för IT och teknik och vill alltid lära dig nya saker.