OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du tekniskt intresserad och gillar att arbeta med problemlösning? Uppskattar du när du får ha mycket direktkontakt med användarna? Vill du dessutom ha en mycket meriterande arbetsgivare högst upp i ditt CV? Då ska du läsa vidare! Perido söker personer till ett välkänt svenskt företag i finansbranschen. Företaget har en marknadsledande produkt för handel med värdepapper. Hit behöver man ett par vassa studenter till huvudkontoret mitt i Stockholm, som kan hoppa in vid sjukdom behov, exempelvis vid jul och nyår. I tjänsten som Supportoperatör jobbar du med att lösa supportärenden via telefon, mail men framförallt direkt på plats! Du kommer att sitta i ett kontorslandskap mitt i verksamheten och ärendena inkluderar enklare klientproblematik - inom såväl hård- som mjukvara. Det kan handla om mus och tangentbord som inte fungerar, Internetuppkopplingen som strular eller någon som behöver hjälp med backofficesystemet eller annan intern programvara. Du förväntas inte kunna allt från start. Med tiden lär du dig att lösa de vanligaste problemen och de svårare finns det en manual till, så dem kan du läsa dig till. Kravprofil - Pågående utbildning mot IT/data - Arbetslivserfarenhet av IT-support - Goda kunskaper i Windows - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en social och person med ett brett tekniskt intresse och en stor nyfikenhet inför nya olösta problem! Du uppskattar en tjänst där du får ha mycket kundkontakt och du kan hantera olika typer av människor. I ditt eget arbete är du drivande, initiativtagande och gillar när det alltid finns något att göra.