OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
#jobbjustnu
1# This assignment is for 6 months (most like to be extended further for a longer period).
2# This is Not a subcontract assignment, the candidate will be hired on short term contract by Technologist 365 in Sweden, Gothenburg with a monthly based salary, health and incident insurance covering 24/7, premium pension plan, and daily travel allowance are included
3# You should be able to start immediately, You should be able to work onsite in the Gothenburg office (if needed) and mostly Remote.
Vår IT-avdelning söker nu flera engagerad medarbetare med service och teknik som ledord till ServiceDesk. Kontoret du ska ställa in är en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden. Vi erbjuder god stämning, medryckande utmaningar och stora möjligheter att bidra och att utvecklas.
Din profil
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet att supportera både PC och MAC miljö i en IT Service Management driven ServiceDesk. Kunskaper och erfarenhet inom Enterprise Mobility Management, skrivare och butikssystem, såsom kassa är meriterande. Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande.
Tempot är högt på ServiceDesk så vi ser gärna kandidater som kan ha många järn i elden. Självklart kommunicerar du budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt i skrift och tal både på svenska och på engelska.
Kompetens och erfarenhet
· Relevant utbildning
· Windows och MAC OS
· Active Directory, DNS, DHCP, filservrar
· Enterprise Mobility Management
· Office 365, teams och Skype.
· ITSM based ticketing systems
· Tydligt sätt i skrift och tal på svenska & engelska
Din personlighet
Som person är du social, serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med nya människor och samarbetar gärna. Du tar stort ansvar i ditt arbete och har en hög noggrannhet i det du gör. Du räds inte förändringar, är bra på att själv driva ditt arbete framåt, prioritera ärenden och tar ansvar för att processer och arbetssätt följs. Du har ett genuint intresse för att hitta de bästa lösningarna för organisationen genom att ställa rätt frågor och har känsla för att avgöra när din hjälp inte är tillräcklig och ärendet behöver eskaleras vidare.