OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Jag letar efter dig som är redo för nya utmaningar i ett större globalt bolag. Du kommer ingå en glatt och härligt gäng i företagets servicedesk och bland annat att ta emot och lösa IT relaterade problem via telefon, mail och chatt. Samt dokumentera dessa i ett ärendehanteringssystem. Du kommer även att hantera användarkonton och behörigheter i Active Directory med mera.
Här välkomnas du in i ett dedikerat team som tillhandahåller support över flera affärsområden och du får jobba med spännande tekniker. Givetvis får du en gedigen introduktion och upplärning. Som person har du en stor passion för teknisk problemlösning, god vana av kundbemötande samt har ca 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Start: under hösten 2023, enligt överenskommelse
Heltid, vardagar 8.00-17.00
Sista ansökningsdag: 2023-10-29
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därmed hinna bli tillsatt innan sista ansökningsdag har passerat. Sök därför så snart som möjligt, välkommen med din ansökan!
Detta är ett konsultuppdrag där du erbjuds en anställning via Randstad Technologies och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Som servicedesktekniker får du ta emot samtal från slutanvändare och hantera följande arbetsuppgifter:
Övervaka, hantera och följa upp supportärenden från slutanvändare i ITSM-verktyget
Hantera användarkonton och behörigheter i Active Directory
Ge support på klientinstallationer, diverse IT (OS, hårdvara) mm.
Felsökning, mjukvara/OS/nätverk/kringutrustning
Administrera i ärendehanteringssystemet
Föreslå fortsatta serviceförbättringar inom Servicedesk-organisationen till Servicedesk-ansvarig.
Supportorganisationen är uppbyggd kring vanliga ITIL-ramverk, meriterande om du har erfarenhet och/eller kunskap av detta.
Som person är du serviceinriktad, nyfiken, pedagogisk och lösningsfokuserad. Du har ett stort intresse för teknik och tar dig gärna an utmanande ärenden, då du ser det som ett tillfälle att utvecklas.
För rätt person ges du stor möjlighet att kunna vidareutvecklas, genom spännande tekniker och utmanande miljöer. Du jobbar tätt med dina kollegor i teamet där alla ser till att lyfta och stötta varandra som ett lag.
Kvalifikationer
Relevant gymnasieutbildning inom IT
Ca 1 års relevant erfarenhet
Erfarenhet av support och felsökning i Windows-baserad miljö
Utmärkta kommunikationskunskaper och serviceminded
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044