IT-support, 1st line

Arbetsbeskrivning

Ingress
Har du en känsla för service kombinerat med ett starkt intresse för IT? Vill du arbeta i en lärande miljö i en av de viktigaste funktionerna på en arbetsplats? För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta med 1st line support (IT-helpdesk) och är redo för nästa utmaning!

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår att via telefon, fjärrhjälp och e-post snabbt och effektivt lösa anställda och studenters IT problem.
Du kommer att ingå i en supportgrupp med möjlighet att arbeta inom både första - och andra linjenssupport.
Du förväntas lösa problem inom både hård och mjukvara och ge möjligheten att lösa IT relaterade problem som uppstår akut.
Tjänsten innefattar att ge support inom olika operativsystem, e-post, nätverkskopplingar, applikationer samt övrig kringutrustning så som skrivare m.m.

Vidare kommer du arbeta med stöd till användare av såväl Windows, Mac, Linux, iPad och smartphones. Av den anledningen värdesätter vi din breda kunskap inom området.

Arbetsuppgifter:

- Se till att all IT-utrustning fungerar
- Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård - och mjukvara
- Administrera IT-miljöer
- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
- Erbjuda telefonrådgivning vad gäller IT relaterade ärende.

Ansökning
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Otiga Sverige på uppdrag av vår kund.

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker genom att klicka på "Sök jobbet", fyll i dina kontaktuppgifter samt bifoga personligt brev och CV.

Har du frågor kring tjänsten går det bra att ta kontakt med ansvarig rekryterare, Pernilla Ingemansson.

Vi ser fram emot din ansökan!

Din profil
Som person är du service-minded och tålmodig. Vidare är du pedagogisk och det är av vikt att du känner dig bekväm med att ge rådgivning över telefon.

Krav:

o Gymnasieexamen
o Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
o Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
o Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
o Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis TOPdesk eller Artologik Helpdesk)
o Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Om oss
Det är vi som är Otiga Sverige. Vi arbetar med bemanning - och rekrytering och vi vet hur viktigt det är med en stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla olika led. Hos Otiga är det människorna som gör skillnad!

För mer information gå till www.otiga.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Otiga Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 23 april 2021

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024