IT-support 1st Line för omgående uppdrag i Malmö!

Arbetsbeskrivning

Är du en IT-intresserad, IT-kunnig och serviceinriktad person med relevant utbildning inom området, då ska du titta hit!

Joblink har lång erfarenhet av rekrytering och bemanning av kvalificerade tjänster, och en lång rad goda referenser. Vi är ett lite mindre företag och betydligt mer personliga i vårt arbetssätt. Det ska vara enkelt och trevligt för både kandidater och företag att jobba med oss, samtidigt som vi garanterar högsta kvalitet genom hela processen. Vi agerar främst i Öresundsregionen, men även utanför detta område om det behövs för specifika önskemål.

Om rollen::

Som Helpdesktekniker kommer du arbeta med att ge support till användare via telefon och mail. Service desken utgörs av en 1st Line, där ambitionen är att kunna lösa ärenden redan vid första kontakt. För att kunna briljera i rollen som Helpdesktekniker är det viktigt att du kan hålla ett högt tempo, utan att förlora kvalitén i ditt arbete. Administrativa uppgifter så som dokumentation är naturliga inslag i det dagliga arbetet.

Vi erbjuder!:

Uppdraget ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Joblink AB och arbeta ute hos uppdragsgivaren. Bli en del av vårt framgångsrika Konsultteam!

- Tillträde: Omgående
- Omfattning: 100 %, i 2 månader
- Placering: Malmö

Kvalifikationer::

Vi tror att du som söker...

- Drivs av ett stort IT-intresse! Detta intresse går som en röd linje genom dina erfarenheter. Du inser att det alltid finns mer att lära, och denna möjlighet till utveckling gör dig ännu mer motiverad.

- Är lyhörd! Du har förmågan att lyssna och förstå kundens problematik. Du kan dessutom använda denna lyhördhet för att anpassa din hjälp efter den specifika kunden. Oavsett vilken nivå av IT-förståelse kunden har, är du flexibel och skräddarsyr samtalet efter den specifika kunden.

- Värdesätter god service! Kanske är du den som vänner och släkt vänder sig till när datorn eller mobilen strular, lika mycket på grund av din kompetens som ditt prestigelösa sätt. Du är tillmötesgående i ditt arbete, och ser ett värde i att vara hjälpsam.

- Är uthållig! Att arbeta i en Helpdesk innebär ett högt tempo, där du måste klara av att ge varje enskild kund god service samtidigt som man som grupp arbetar för att hålla SLA-nivåer. Vi söker därför dig som kan arbeta med uthållighet och som genomsyras av ett professionellt lugn.

Vidare ser vi att du har en utbildning inom IT, gärna en KY/YH eller motsvarande. Du har kunskaper i Ärendehantering, Felsökning, Citrix, Exchange samt Kommunikation/Nätverk TCP/IP, DNS, DHCP samt AD. Det är meriterande för rollen om du har tidigare erfarenhet av System Center Service Manager, affärssystemet Dynamics AX samt om du har erfarenhet av att skriva enklare manualer/utbildningsunderlag.

Ansökan::

Vänta inte med din ansökan, tillsättning sker omgående! Besök vår hemsida och skicka in din CV redan idag. Vi jobbar med löpande urval!

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Disa Fanto Börjesson, disa.borjesson@joblink.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Charlotte Sahlin
0708-100546
Mathilda Wasting
0723-653420
Martin Samuelsson

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Rekryteringskonsult Marie Engdahl
040-661 39 90 0721-88 02 13
Marie Engdahl
0721-88 02 13
Rekryteringsansvarig Christina Hedman
040-661 39 90 0721-81 20 58
Jenny Nilsson

Christina Hedman
0721-81 20 58

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Joblink Norden AB Malmö
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid 2 månader
  • Publicerat: 10 augusti 2015

Besöksadress

SÖDERGATAN 14
Malmö

Postadress

SÖDERGATAN 14
Malmö, 21134

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024