IT-support / 1stline agent till Unionen

IT-support / 1stline agent till Unionen

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är ett vikariat som varar till minst 2025-12-31. Rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Unionen för vikariatet.

Om företaget:

Unionen är Sveriges största fackförbund och som finns för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Deras vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Unionen har inflytande och ansvar för mer än bara dem själva, och en ambition att driva frågor som påverkar hela samhället. De bidrar med att varje dag hjälpa människor i det privata arbetslivet att få det bättre på arbetsmarknaden. Nationellt har Unionen kontor i över 19 regioner med över 1000 medarbetare och på kontoret i centrala Stockholm sitter idag 600 medarbetare För Unionen är företagskultur otroligt viktigt och präglas av gemenskap, trygghet och öppenhet. De erbjuder en stimulerande och utmanande arbetsmiljö som ger möjlighet att arbeta med den senaste tekniken.

Unionen har under de senaste åren haft en omfattande digital utveckling och till följd av detta satsar de nu på ett nytt internt 1stline team som tidigare varit externt. I rollen som 1stline agent hos Unionen kommer du därför få möjligheten att vara med och bygga upp samt utveckla 1stline teamet och erbjuds framledes många utvecklingsmöjligheter.

Arbetsuppgifter:

I rollen som 1stline agent på Unionen kommer du att tillhöra deras IT-avdelning som idag består av 26 personer och i ett 1stline team bestående av 6 personer. Du kommer i denna roll ansvara för att ge teknisk support och rådgivning till användare i Unionens organisation och ge instruktioner om hur man löser problem eller använder programvara. Du kommer att ta emot ärenden och registrera dessa från användare via ärendehanteringssystemet Servicenow. Du kommer bland annat diagnostisera och lösa problem relaterade till programvara, nätverk och hårdvara för olika enheter inklusive datorer, skrivare och mobila enheter. Dessutom kommer du att skapa och underhålla KB-artiklar i ServiceNow samt arbeta med installation och underhåll av klienter. Vid behov kommer du också assistera vid olika onsite-ärenden, exempelvis felavhjälpning i konferensrum.
Då du kommer ha många kontaktytor hos Unionen är du ansvarig för att ge utmärkt kundservice och att samarbeta väl med dina kollegor.
Övergripande arbetsuppgifter:

• Ansvara för teknisk support och rådgivning till användare i Unionens organisation
• Ta emot och registrera ärenden
• Hjälpa användare onsite på kontoret samt telefon och mail
• Diagnostisera och lösa problem
• Ge utmärkt kundservice och samarbeta med dina kollegor

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetserfarenhet av 1stline
• God teknisk kunskap och förståelse för IT-området
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper om olika tekniska plattformar, enheter såsom operativsystem, programvara och nätverk
• Meriterande med erfarenhet av ärendehantering i ServiceNow

För att passa i rollen som 1stline agent hos Unionen ser vi att du är en serviceinriktad person som har förmågan att kommunicera på ett tydligt och professionellt sätt. Du trivs med att stötta och hjälpa kollegor och användare samt känner sig trygg i att be om hjälp när du behöver. Vidare ser vi att du är en strukturerad person som har förmågan att hantera flera ärenden samtidigt och som kan prioritera arbetsuppgifter. Slutligen ser vi att du är en tålmodig person som kan hantera stressiga situationer utan att det påverkar kvaliteten i det du gör.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hötorget, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Facklig kontakt: Tobias Levin, tobias.levin@unionen.se

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2024
  • Ansök senast: 20 oktober 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

20 september 2024

20 september 2024

Supporttekniker

20 september 2024