OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klarna växer och det innbär att det ställs stora krav på att vår IT hela tiden fungerar och håller hög standard. Vi behöver därför förstärka med ytterligare en tekniker på IT Supporten.
Att vara supporttekniker på Klarna är en bred roll - något vi tror att du trivs med. Du håller hjulen snurrande genom teknisk händighet, teamwork och rätt attityd. Vi ser ständigt över våra egna arbetssätt och verktyg för att kunna erbjuda en bra service och lösningar som håller i takt med att Klarna skalar geografiskt och i mängden anställda.
Tillsammans med teamet har du ansvaret att hantera klientmiljön och att den fungerar tillsammans med bakomliggande infrastruktur, och dina arbetsuppgifter innefattar installation av hård- och mjukvara, support, användarhantering samt förbättringsarbeten som applikationspaketering och GPO.
Eftersom att IT Support är organisationens första kontaktyta vid tekniska problem trivs du med personlig kontakt, är tålmodig och ger ett professionellt intryck. Du känner ansvar för teamets leverans och tar initiativ till ständig förbättring. Vi tycker om att ha kul på jobbet, och det gör även du. Som personen med lösningar på allas problem blir du snabbt populär på kontoret!
Vem är du?
- Du har 2-5 års erfarenhet från teknisk support, gärna onsite
- Kompetensmässigt är du bred snarare än specialist
- Du trivs med mänsklig kontakt
- Du har ett gediget intresse för teknik
- Du sätter dig snabbt in i nya system och tekniker
- Du talar och skriver engelska obehindrat
Du har erfarenhet inom
- Windowsklienter i Active Directory-miljö och vanlig felsökning
- TCP/IP, DHCP och DNS
- Active Directory och GPO:er
- Printserver, filserver och andra interna tjänster
- Android och/eller iOS på mobila plattformar
- Automatiserad installation av operativsystem och mjukvara
- PC-hårdvara och kan byta vanliga komponenter
- Färdigheter i MacOSX är meriterande
- Färdigheter i Google Apps och andra molntjänster är meriterande
För mer information kan du kontakta Sara Ekström på sara.ekstrom@klarna.com
Vi rekommenderar att du ansöker så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande.
Placering
Stockholm, Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Klara Westling
Aviad Tamir
070-161 26 91