IT-support

IT-support

Arbetsbeskrivning

Vi söker en IT-supportperson för ett kunduppdrag i Västerås.

Bakgrund

Regionens hantering av IT-support/Helpdesk hanteras av förvaltningen för digitaliseringsstöd. Under 2021 behöver vi bemanna upp med ytterligare resurs och söker därför en supportperson i första linjens support med tillhörande arbetsuppgifter exempelvis support via telefon, systemstöd, backoffice, fördjupad ärendehantering etc.

Regionen bistår med kortare utbildning/introduktion gällande uppdraget. Till största delen kommer personen att sitta på plats (remote kan bli aktuellt) och det kommer att vara cirka 4-5 andra personer som också jobbar i första linjen samtidigt.

Huvudsakliga ansvarsområden

- [ITEM]

Viktiga avgränsningar

Måste kunna börja den [DATUM].

Nödvändiga kompetenser

- Flytande svenska i tal och skrift
- Mycket god muntlig samt skriftlig kommunikation både mot dem man supporterar men också mot kollegor t ex gällande dokumentation i en kunskapsdatabas och i ärenden
- Kunskap om standardiserade större klientmiljöer baserade på Microsoft Windows OS (Windows 7 och 10), hårdvara, kringutrustning samt nätverk
- Någon form av IT-bakgrund där man har koll på hur IT stöttar användare gällande videokonferens, distansarbete, skrivare, en IT-arbetsplats helt enkelt
- God kompetens kring Windowsplattformen och Microsofts produkter


Ytterligare kvalificerande kompetenser

- Kunskaper inom AD (Active Directory) och hur ett ärendehanteringssystem fungerar samt gärna kunskap inom mobiltelefoni, mobil IT samt Office 365
- Tidigare erfarenhet av att jobbat i någon form av kontaktcenter/support


Personliga egenskaper

- Konsultmässig
- Flexibel och kunna balansera mellan interna och kunds intresse
- Självgående
- Kommunikativ
- Analytisk
- God social förmåga
- Lösningsorienterad
- Driven
- Flexibel


Ytterligare information

Start: ASAP

Anställningsform: visstidsanställning

Längd: 12 månader

Arbetsbelastning: 100%

Lön: beroende på erfarenhet

Vi accepterar ej underkonsulter för denna roll.

Hur du ansöker

Vi vill kunna göra en rättvis bedömning och det är därför viktigt att du skapar en bra motivering på några få meningar om hur du kommer att lyckas i rollen och varför vi ska välja dig.

Din CV måste vara på svenska. Skriv helst en kort beskrivning till hur du uppfyller vart och ett av de specifika kraven i arbetsbeskrivningen. Hänvisa till tidigare uppdrag och anställningar, utbildning och personliga egenskaper.

Vi föredrar utförliga CVn i Word- eller Pages-format med gott om information och detaljer. Undvik PDFer eftersom de i många fall inte är fully sökbara. Beskriv relevanta tidigare projekt och uppdrag utförligt, vad uppgiften var, vilket teamet var, hur du löste det och vilka verktyg du använde.

På grund av antalet mottagna ansökningar kan vi inte lämna individuell feedback.

Du måste vara svensk, Nordisk, EU, EES eller Schweizisk medborgare eller på annat sätt ha rätt att arbeta i Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eviture
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2021
  • Ansök senast: 9 juli 2021

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024