OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Svensk Husproduktion AB med huvudkontor i skånska Bromölla grundades 2012. Sedan dess har bolaget vuxit av egen kraft och sysselsätter idag cirka 150 medarbetare, det gör oss till en av landets ledande husleverantörer. Än så länge är vi kanske mest kända för att bygga nyckelfärdiga småhus genom varumärket LB-Hus, men vi kan betydligt mer än så. Vi verkar inom tre affärsområden: Styckehus, Grupphus och B2B. 2017, 2018 och 2019 utsågs vi till Gasellföretag av Dagens Industri, det gjorde oss till Mästargasell i början av 2020. Vi har även, sedan 2016, högsta kreditrankning från Bisnode, (AAA). Med fokus på kundnöjdhet, en tydlig marknadsstrategi och en värdegrund som präglas av samarbete, framåtanda och långsiktighet fortsätter vi nu att vidareutveckla verksamheten. I december 2020 förvärvade vi Trivselhus AB, med de båda varumärkena Trivselhus och Movehome, genom det förvärvet blir vi Sveriges näst största småhusproducent. Läs mer om oss på www.svenskhusproduktion.se och www.lbhus.se.
Vi fortsätter växa och behöver nu förstärka vår organisation med en IT-support. I rekryteringen samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Som IT-support är din primära arbetsuppgift att stötta vår verksamhet med all IT-relaterad support (hård- och mjukvara) samt hantera och avlösa inkommande IT-ärenden. Du kommer även att arbeta med felsökning, beställningar, installationer samt kontrollera servrar, svara på frågor och hjälpa till vad gäller telefoner, datorer och skrivare.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT alternativt har arbetslivserfarenhet av en liknande roll. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vi ser gärna att du har erfarenheter av kundsupport inom IT och självständigt arbete med IT-drift. Du har grundkunskaper inom nätverk och goda kunskaper i Windows 10 som är vårt operativsystem.
För att passa in i rollen krävs att du är serviceinriktad, professionell, flexibel och förändringsbenägen. Dessutom är du innovativ och lösningsorienterad samt van vid att samarbeta med dina kollegor för att utbyta erfarenheter, utveckla, driva och genomföra förändringar. Du kan arbeta både självständigt och proaktivt för att bidra till att utveckla och förfina den dagliga supporten.
Information och kontakt
Tjänsten är en hyrrekrytering, på heltid, via Wikan Personal. Det innebär att du är anställd via Wikan under de första sex månaderna och där målsättningen är att tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tillträde sker snarast efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval så välkommen med din ansökan snarast möjligt via www.wikan.se. Sista ansökningsdag 14 februari 2021.
För mer information eller frågor välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist, tel 044 -590 65 12.
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591