IT-support

Arbetsbeskrivning

Utvecklande roll inom IT-support sökes till ledande bolag i Norden!



Om tjänsten

Nu söker vi åt kunds räkning flera nya stjärnor inom IT-support där du kommer hjälpa kunden att sätta sina kunder i första rummet och säkerställa en sömlös kundresa genom deras organisation.

Du kommer supporta och avhjälpa tekniska problem av ett applikations-system som med hjälp av världsledande färdiga molnbaserade Customer Experience (CX) och Contact Center lösningar är skapade för alla mediekanaler i kundresan. Lösningen ligger färdig i molnet och erbjuds som en tjänst så verksamheter kan komma igång med en kort startsträcka med färdiga applikationer och integrationer och öka och minska antal abonnemang över tiden.

Du kommer vara den tekniska experten och hjälpa kunderna att hitta rätt lösning på de problem som kan uppstå, för att kundresans alla inkommande och utgående interaktioner ska kunna hanteras effektivt, mätbart och kostnadsoptimerat.

Hos kunden får du både arbeta på både bredd och djup som teknisk specialist i deras Support Operations-team. Ett team på idag 27 personer som präglas av högt i tak och hög teknisk kompetens. Som den tekniska specialisten hanterar du inkommande ärenden från kunderna och löser de problem som kan uppstå i användandet av applikationen, vilka kan vara av både enklare form och sådana där just Din tekniska specialistkunskap sätts på prov.



Din profil

Vi söker dig som har ett stort IT-intresse och har erfarenhet av att arbeta med någon form av IT-support sedan tidigare. Framförallt har du hanterat kunder över telefon och du brinner för att hjälpa dessa! Du är serviceminded ut i fingerspetsen och har en mycket god förmåga att ha flera bollar i luften samtidigt utan att förlora fokus. En stor merit är om du har en teknisk utbildning inom IT.

Här ligger fokus på personlig och kompetensmässig utveckling hos varje medarbetare där kulturen präglas av Engagemang, Kundfokus, Inkluderande samarbete och Frihet under ansvar.

Om kunden

Kunden vill göra det enkelt att växa med IT. De erbjuder IT-tjänster med mätbara resultat till företag, offentlig verksamhet och myndigheter i Sverige, Island, Norge, Danmark och Finland. I Sverige har kunden 700 medarbetare på 13 lokalkontor

De erbjuder kompletta IT-lösningar till företag och offentlig verksamhet som förenklar och hjälper dem att växa.

Med hjälp av ledande teknologi, plattformslösningar, tjänster och strategiska partnerskap erbjuder de noggrant utvalda lösningar som skräddarsys efter varje unikt kundbehov. Fokus ligger på långsiktiga relationer och att leverera marknadens bästa service.





Övrig information

Placeringsort: Stockholm.
Start: Omgående.
Varaktighet: 6 månader provanställning med god chans till tillsvidare anställning.



Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryterings/bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos kunden

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Anders Gustavsson på

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.





Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 11 augusti 2021

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024