IT-support

IT-support

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Anser du att du är ditt bästa jag när du får lösa problem samtidigt som du hjälper andra? Om beskrivningen stämmer in på dig är vi nyfikna! Kanske har du ambitionen om att arbeta med mer avancerad IT-support, eller trivs du bra med att arbeta med 1st line support.
Företaget du kommer arbeta på har ett huvudsakligt fokus på digitalisering där deras digitala lösningar förenklar och förbättrar människors arbetsliv. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
Uppdraget är en hyrrekrytering, vilket innebär att du under de första sex månaderna kommer vara anställd av EMPLOID och arbeta som uthyrd konsult med goda chanser till att bli överrekryterad efter uppdragets slut.
Om tjänsten
I rollen som IT-supportmedarbetare kommer du tillhöra en supportavdelning där din främsta uppgift är att hjälpa företagets användare med tekniska problem. Tillsammans har ni ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden. Ärendena du hanterar är av olika svårighetsgrad och karaktär. Mer konkret kommer du att ta emot, hantera och lösa ärenden som bland annat berör:
– Felsökning av nätverk, servrar, applikationer
– Installationer och uppdatering av programvara
– Licenser
– Active Directory
– Office 365
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen som IT-support har du minst 1-2 års erfarenhet av att arbeta med 1st line support eller motsvarande. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift och har såklart även ett stort intresse för IT.
Du är serviceminded ut i fingerspetsarna och gör alltid ditt yttersta för att möta kundens behov. Du tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter och ansvarar över att genomföra dessa på bästa sätt. Din främsta motivationsfaktor är när du löser problem som gynnar alla inblandade parter och dessutom kan du på ett pedagogiskt sätt förklara lösningen för de människor du är i kontakt med.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: 1st line support, 2nd line support helpdesk, IT-support, Kundtjänst, Incident Manager, Active Directory, ITIL, Citrix, Office 365

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 7 februari 2022

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024