OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 4 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Intrum.
Om företaget:
Intrum är ett välkänt kredithanteringsföretag. Deras uppdrag är att skapa en sund ekonomi i samhället. De är verksamma runt om i Europa med omkring 8000 anställda i 27 länder. Företaget finns på flertalet orter i Norden och Sverige. I Sverige är det omkring 450 medarbetare. På arbetsplatsen råder en familjär stämning och nu letar vi efter en person som vill vara en del av servicedeskteamet.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Supporttekniker ingår du i ett supportteam om fyra personer som jobbar både onsite och remote. Tillsammans stöttar ni organisationen i IT-relaterade ärenden avseende programvara och hårdvara där fokuset ligger på hårdvarurelaterande ärenden. Det kan exempelvis handla om felsökning, installera datorer, mobiltelefoner, nätverk eller skrivare. Du arbetar tillsammans med övriga i teamet samt infrastruktursleverantören för att lösa de tekniska ärendena på företagets kontor i både Stockholm och Göteborg. Arbetet utförs per telefon, teams, mail och onsite i kontorslandskapet. Du ansvarar för att analysera och bedöma inkommande ärenden från användarna som är företagets anställda. Ärenden som du ansvarar för är både incidenter, beställningar samt mindre projekt.
Du hanterar även nybeställningar av hårdvara som datorer och mobiltelefoner. En viktig del är att säkerställa så datorn är färdig för användning när den delas ut. Utbyte av datorer där leasingavtal går ut är också en viktig del i denna roll. Variationen av arbetsuppgifter är stor och du kommer få en gedigen introduktion samt arbeta tätt tillsammans med teamet.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom IT
• Meriterande med arbetslivserfarenhet av Servicedesk eller IT-support
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• God datorvana och kunskaper inom Windows och Office-paketet
• Erfarenhet av Active Directory, SharePoint, nätverk eller SCCM är meriterande
Vi tror att du som söker tjänsten har ett stort intresse för teknik och trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter där du ser det som motiverande att ta egna initiativ. Du har viljan och intresset att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i en social roll med många kontaktytor och har ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt.
Övrig information:
Start: Mars
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund