OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en skicklig IT-tekniker som är driven och bra på att felsöka program och system? Då är det precis dig vi letar efter.
Helpdesk: På vår helpdesk tar du emot ärenden av olika svårighetsgrad via vårt ärendehanteringssystem. Du kommer att felsöka och lösa IT-problem för användarna. Arbetet innefattar arbete med Active Directory, Outlook och felsökning av applikationer. Beroende på företagets storlek och din erfarenhet kan du vara första kontaktperson för användare eller agera som en andra linje-support.
On-site: Som on-site-tekniker åker du ut till användarna och hjälper dem på plats. Här får du hantera mer komplicerade ärenden som inte kunde lösas på helpdesken. Uppgifterna inkluderar felsökning av program och applikationer, ominstallation och konfiguration av klienter, enklare nätverksfelsökning, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och e-postsystem.
Passar du in här?
Vi söker dig som är ambitiös och har erfarenhet av arbete inom IT-support. Du bör vara van vid att använda ärendehanteringssystem och trivas med att arbeta mot uppsatta mål.
Det är meriterande om du har kunskaper inom support inom Windows-miljö, MS Office, Active Directory, SCCM och erfarenhet av något ärendehanteringssystem. Du bör ha grundläggande teknisk kompetens och erfarenhet av att självständigt lösa inkommande ärenden, antingen via fjärrskrivbord eller på plats. Du bör kunna förklara IT-relaterade frågor för personer med olika kunskapsnivåer och vara en skicklig problemlösare både praktiskt och teoretiskt. Du bör kunna arbeta både självständigt och i team för att lösa de problem som uppstår.
För tjänsten som 1st line-support krävs minst 6 månaders erfarenhet inom helpdesk, och för tjänsten som 2nd line-support krävs minst 2-3 års erfarenhet inom support.