IT Support 2nd Line,

Arbetsbeskrivning

SSP, The Food Travel Experts, är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Efter 60 år i branschen har SSP idag över 30 000 medarbetare som tar hand om drygt fem miljoner kunder varje vecka. Företaget har verksamhet på fler än 140 flygplatser och 250 järnvägsstationer samt driver över 2 150 enheter i mer än 30 länder över hela världen. SSP har en bred portfölj av över 200 internationella, lokala och franchisade varumärken. Bland dessa återfinns Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food, Bonne Journée, Pizza Hut, Caviar House & Prunier samt det ledande japanska varumärket Ajisen Ramen, liksom attraktiva koncept som till exempel Montreux Jazz Café i Genève och Bambini Wine Room i Sydney.

Ser du service som en självklarhet och drivs av att lösa problem? Vill du jobba med att självständigt driva IT-projekt? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem och att arbeta med IT-drift?


I rollen kommer du arbeta med att supportera dina kollegor inom organisationen med diverse IT-utmaningar. Du kommer vara en del av teamet Nordic IT Helpdesk och ansvara för ditt områdes 2nd line ärenden, arbetet kommer vara både operativt och remote. Du kommer driva egna projekt och ta eget ansvar för att dessa slutförs samt genomförs med hög service. Förutom traditionella ärenden så som nätverksproblem, kassasystemsfrågor och serverproblem, kommer du även arbeta operativt onsite med till exempel installera kreditkortstermminaler och datorer.

Din huvudsakliga arbetsplats kommer att vara på Arlanda, men du kommer även att arbeta en del i Norra Sverige och i Finland. Detta innebär att du behöver ha möjlighet att resa i arbetet.

Tjänsten passar dig som vill utvecklas än mer i din roll inom IT-support och vill ta nästa steg att driva ditt arbete framåt. Du kommer att ingå i ett team som kännetecknas av hög servicenivå och ett öppet arbetsklimat där det uppmuntras att komma med nya kreativa lösningar inom den dagliga driften.

Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och van vid att söka kunskap och lösningar på ett effektivt och strukturerat vis. Du ser service som en självklarhet och kan på ett tålmodigt och pedagogiskt vis förklara lösningar på problem för andra som inte har lika hög teknisk förståelse som du har. Du har förmåga att dokumentera, tänka och agera processorienterat samt att föra över kunskap till andra I rollen kommer du även driva egna projekt så vi ser att du är ansvarstagande och tycker även detta är en rolig och utvecklande del av ditt arbete.

Skicka in ditt CV via länken nedan eller maila till anita.teeling@ssp.se

* Några års erfarenhet från supportverksamhet eller annan kundorienterad miljö
* Relevant utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper.
* Entusiastisk av Teknik och IT
* Bas kunskaper om Active Directory, Citrix, Kaseya, eller liknade system
* Svenska och Engelska I Tal och skrift.


Meriterande men inget krav
* Jobbat med kassasystem innan
* Kan Finska I Tal och Skrift.
* Bas kunskaper om Nätverk

Kontaktpersoner på detta företaget

Håkan Carlsson
073-688 16 79
Håkan Carlson
073-688 16 79
Helena Ahldén
073-688 15 69
Retail Sales Manager Per Sandwall
073-688 15 04
Facket Unionen

Johan Gustafsson
073-688 16 34
Per Lindblom

Iveta Dugas

Patrik Lindholm

Assi Pasic

Sammanfattning

Besöksadress

Stockholm Central
Stockholm

Postadress

Box 67 / Personalavdelningen
Stockholm-Arlanda, 19045

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024