OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT och vill arbeta med 2nd line i Linköping? Experis IT i Linköping växer och söker nu dig som vill jobba med IT-support i en växande och utvecklande miljö, där du får kombinera dina erfarenheter och IT intresse med service. Välkommen med din ansökan idag!
.
Arbetsuppgifter
Till detta uppdrag söker vi två Second Line support till vår kund, som har huvudsaklig inriktning mot högteknologi inom försvarsindustri, civil säkerhet och luftfart. I rollen som Second Line support arbetar du med olika ärenden av klientrelaterade incidenter, som problemlösningar och felsökningar. Ärenden kan i viss mån vara av längre karaktär, vilket innebär att du i rollen som 2nd line kan komma att jobba med mer djupgående felsökningar. I ditt arbete kommer du även att hjälpa till med telefonin i first line samt utföra requester/offerter och delta i projektuppdrag. Du kommer även att arbeta med applikationssupport åt kunderna. För att trivas i rollen söker vi dig som vill kombinera din tekniska kunskap med att hjälpa kunden utifrån dennes behov.
Arbetstider: 6 veckors rullande schema
Uppdragslängd: Långsiktigt - minst 6 mån med god chans till förlängning
Omfattning: 100 %
Ort: Linköping
Mer information om företaget och rollen ges vid en personlig intervju.
Vem är du?
Till detta uppdrag söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med teknisk support eller som IT-tekniker. Vi ser att du har minst en gymnasial utbildning inom IT/teknik, samt har erfarenhet av arbete med 2nd line support och därmed erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrningssystem. Du har arbetat med support inom olika system som Active Directory, Win 7 och Win XP, MS Office och VPN. Det är meriterande om du har erfarenhet från Servicedesk, samt kunskap om ärendehanteringssystem och ITIL processerna. Du har ett genuint intresse för teknisk support och trivs med att arbeta i en miljö som ständigt är under förändring och utveckling.
För att du både ska trivas och passa in i rollen som Second line och konsult hos oss på Exerpis IT är det viktigt att du är flexibel och noggrann, samt trivs med att arbete i ett högt tempo. Du är serviceinriktad och van med att ha mycket kontakt med människor. Dessutom har du även förmågan att arbeta både självständigt och i grupp. En stor del av arbetet är på engelska och därför är det viktigt att du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både engelska och svenska.
Pga säkerhetskrav får du endast ha ett svenskt medborgarskap.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist Natalie Richtnér på
Sökord: 2nd-Line , 2nd Line , 2ndline , Second-Line , Second line , Second line support , Second -line support , Support , Supportteknik , support teknik , Supporttekniker , Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, AD , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Technical Support Analyst , Technical Support , Service desk technician , Support technician , IT Tekniker , IT teknik , IT-Tekniker
Kontaktpersoner på detta företaget
Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen
Peter Westberg
Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82