OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ny medarbetare till kunds Servicedesk. I arbetet kommer du att ingå i första linjens support (FrontOffice) där du är verksamhetens första IT-kontakt för de anställda. IT Kundservice arbetar med att lösa de IT-relaterade incidenter som inträffat samt som IT-stöd till de övriga verksamheterna i sina dagliga kontakter.
Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ IT-support i syfte att lösa kundens/de anställdas problem inom överenskommen tid. Som IT-tekniker har du en central roll med mycket kontakter både utåt mot kunder och internt och du fyller en mycket viktig funktion.
System som används för närvarande är Microsofts System Center Service Manager med Cireson addon som ärendehanteringssystem. I systemet registreras de incidenter och förfrågningar som rapporteras in via telefon, e-post, chatt och webb till vår support.
Ansvarsområden
Arbetsuppgifter som förekommer i detta uppdrag:
Telefonsupport: Ta emot samtal i vår 1:st linesupport, registrera och hantera ärenden direkt i telefon med kund. Schemalagd arbetstid.
Kundmottagning: Ta emot kunder som behöver hjälp med utrustning, registrerar ärende om inget ärende finns. Ta emot besökare till IT, ta emot Varuleveranser, in och utlämning av utrustning som skall/har hanteras av tekniker.
Kvalifikationer
För att bli aktuell för detta uppdrag skall du ha goda kunskaper/erfarenheter kring:
Windows 10
Olika administrationsverktyg med koppling mot Active Directory och Exchange
Kunna hantera olika fjärradministreringsverktyg - TeamViewer, - RDP.
Vara välbevandrad i MS Office 2010 – 2016, O365 inkl. Outlook Webb Access - På ett enkelt sätt kunna förmedla sin kunskap till användaren. - Vara hjälp och stöd.
Har goda kunskaper i och omkring hur mobiltelefoner (Smartphones), i-pads och andra mobila enheter fungerar.
Känna till och vara bekväm med ITIL.
Teknisk kunskap och vana från felsökning och problemhantering av PC i nätverksmiljö
Service
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044