OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi fler supportmedarbetare i Kiruna. Har du ett intresse för datorer och att hjälpa andra människor? Kanske är du anställd i en annan bransch men har velat testa något ny bana i karriären. I så fall är det här rollen för dig! Nu söker vi dig som vill jobba med att lösa kunders problem och utvecklas inom IT-branschen.
Vi söker nu en supporttekniker till vår kund Data Ductus i Kiruna där du kommer att ingå i ett team som ansvarar för servicedesken hos en av Data Ductus kunder. Dina främsta arbetsuppgifter är att ge support, genom olika typer av stöd eller problemlösning. Som en del i teamet är du delaktig i den kontinuerliga utvecklingen av servicedesken och får sätta dig in i en intressant teknisk miljö.
Data Ductus är ett modernt, innovativt konsultföretag som jobbar i teknikens framkant som erbjuder högkvalitativa IT-tjänster för stora och medelstora företag och organisationer. Sedan starten 1989 har bolaget vuxit från en handfull specialister till ett väletablerat företag med ca 250 anställda i Sverige, USA och Singapore. Vi arbetar nära våra kunder och bygger långsiktiga relationer där våra tjänsteområden är affärsutveckling, systemutveckling, systemintegration samt drift, förvaltning & support.
I din roll som supporttekniker blir du en viktig del av den tjänst som vår kund levererar till sina slutkunder. Vår kund ansvarar för att deras slutkunder får service/support för att ett IT-problem inte ska stoppa upp arbetet.
Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning för att sedan övergå till en tillsvidaretjänst.
Arbetet är på heltid, måndag till fredag
Tjänsten startar 2023-10-19 eller enligt överenskommelse.
Som konsult hos Randstad omfattas du självklart av en konkurrenskraftig lön, kollektivavtal och har förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på träningskort och mycket mer. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får utveckla din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Låter tjänsten intressant vill vi höra från dig! Ansök via vår hemsida - har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Mattias Meyer på mattias.meyer@randstad.se / 076-851 42 48
Ansvarsområden
I rollen som supporttekniker kommer du att tillhöra Data Ductus supportteam på ca 10 personer som ger användarsupport och stöd till våra kunder. Arbetsuppgifterna är varierande så väl som arbetsmängden. Du kommer via telefon och mail att ta emot inkommande ärenden från företagets medarbetare som ringer in med IT-relaterade ärenden. Komplexiteten och volymen på antalet frågor varierar över tid. Du kan exempelvis arbeta med frågor om Microsoft Office, Windows, Active Directory, användar- och lösenordsfrågor och liknande problematik.
Arbetsuppgifterna kan handla om allt från enklare lösenordshanteringar till felsökning i system och hårdvara. I denna roll erbjuds du att arbeta med den senaste tekniken och hantera olika slags problem som kan dyka upp och behöver lösas med din kompetens! Arbetet sker både på distans och på plats hos en av Data Ductus kunder i Kiruna.
Du kommer att få en utbildning under de första veckorna för att du ska få en så god introduktion som möjligt till tjänsten. Du har även nära stöd av kollegor och en god kunskapsbank till din hjälp.
I detta uppdrag kommer du vara anställd av Randstad och därefter gå över till fast anställning hos Data Ductus om båda parter är överens. Som konsult på Randstad erbjuds du en konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef finns nära till hands och för oss står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk. Hos Data Ductus är samarbete, kommunikation och snabb feedback ledord som är väl förankrade och genomsyrar hela organisationen. Det finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person och du kommer få möjligheter att arbeta med moderna tekniska tjänster, miljöer och verktyg.
Kvalifikationer
Vi söker framförallt dig som har något intresse för datorer och att hjälpa andra människor. Din arbetslivserfarenhet kan variera men vi ser gärna att du på något sätt arbetat med att hjälpa andra människor och har ett tekniskt intresse.
Det viktigaste i tjänsten är att du vill lära dig din nya roll och samtidigt har du en ödmjuk attityd. All kommunikation sker via telefon, mail och ärendehanteringssystem, vilket innebär att du behöver ha en framåt personlighet och en god kommunikativ förmåga.
För att vara aktuell i tjänsten behöver du:
Godkänd gymnasieexamen
Goda kunskaper i svenska och engelska och är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift.
Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet inom support, kundtjänst, kundbemötande eller IT.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044