IT-support

IT-support

Arbetsbeskrivning

Lockas du av att få jobba på ett företag som sätter människan främst? Ett stabilt och värderingsstyrt bolag med stort samhällsengagemang. Vill du jobba i en roll med stort internfokus och vara en del i Brixlys verksamhetsutveckling? Då kanske du är rätt person för oss!
Din roll
I Rollen som IT-support jobbar du med både IT-support och systemsupport. Du stödjer organisationen internt i olika IT frågor och en del av arbetstiden sker ute på byggarbetsplatserna. Du kommer ingå i ett team som ansvarar för att driva och utveckla system och IT för hela organisationen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Support för IT och alla interna system inom bolaget.
Bidra till utveckling och effektivisering av våra interna system.
Kontaktperson mot flertalet av våra leverantörer när det gäller tekniska frågor.
Stötta IT-chef och systemansvarig.
Utbildning och info i utpekade system.
IT-support på kontor. Hantera de dagliga frågorna samt supportärenden med vår IT leverantör.
Hantering IT till våra byggetableringar.
Ansvar IT på kontor (Driftsättning skrivbordsplatser, Skrivare etc.)
Ansvar IT-produkter till nyanställda samt datorbyten.
Beställningar övrig IT till anställda (udda produkter) och kontor.
Garantiärenden.
Supportmöten med IT leverantör.
Licenshantering.
Upprätta och underhålla intern dokumentation och guider för medarbetarna.
Uppläggning av användarkonton.

Du som person
IT-teknisk generalist.
Erfarenhet från tidigare IT-support tjänst.
Har erfarenhet från admingränssnitt för O365 samt windows server.
Nätverk, förstår hur LAN, WAN, Routing, VPN, IP, portar etc fungerar och används.
Behöver kunna uttrycka sig bra i text.

Du erbjuds
Brixly är en trygg och stabil arbetsplats där vi trivs med varandra. Vi har en öppen och rak kommunikation och vägen till snabba och riktiga beslut är enkel. Alla som jobbar på Brixly är Brixare. Tillsammans är vi branschens starkaste lag och det är vi som gör jobbet, varje dag, för våra kunder. Det är vår starka interna kultur, vår samlade kunskap och yrkesskicklighet som garanterar högsta möjliga kvalitet på det jobb vi gör och de lösningar vi tar fram.
Övrigt
Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Mölndal och omfattar en heltidstjänst. Tillträde enligt överenskommelse.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 15 dec 2023 till jobb@brixly.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor är du välkommen att kontakta IT-chef Gustaf Hederström 0701-89 00 08, gustaf.hederstrom@brixly.se eller VU-chef Tobias Hagrenius 0701-89 00 11, tobias.hagrenius@brixly.se
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brixly AB Mölndal
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Postadress

Alfagatan 9
Mölndal, 43149

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024