OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Poolia IT söker för kunds räkning en supporttekniker på 50%. Kunden finns i centrala Stockholm. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att bistå IT-enheten med löpande drift och serviceuppdrag på plats hos kund. Uppdraget omfattar felsökning, konfiguration och installation av mjuk- och hårdvara. Hårdvaran omfattar pc, bärbara datorer, skärmar, skrivare och skanner. Mjukvara som används är Windows XP, MS Office 2003 och Lotus Notes 6.5. Du får dina uppdrag löpande av Helpdesk via IT-enhetens ärendehanteringssystem. Dina arbetstider är enligt schema: - ojämna veckor: tis, ons, tors - jämna veckor: tis, ons - v.52 (julveckan): mån 22 och tis 23 dec - v. 1 (nyårsveckan): mån 29 och tis 30 dec. UTBILDNING/ERFARENHET Vi vill att du har någon form av IT-utbildning och att du tidigare har arbetat med support på MS-produkter. Som person är du servceinriktad och har ett brinnande intresse av att hjälpa människor. FÖRETAGSPRESENTATION Poolia IT är ett tjänsteföretag inom Pooliakoncernen, som arbetar med resurskonsulting och rekrytering inom IT-sektorn. Vi har dokumenterade, kvalitetssäkrade och beprövade processer kombinerat med lång erfarenhet inom våra verksamhetsområden rekrytering och inhyrning. Inom vår konsultverksamhet arbetar hundratals IT-konsulter och ett stort nätverk av underkontrakterade konsulter runt om i Sverige. De är verksamma inom kompetensområden som användarsupport, nätverks- och servicedrift, system- och databasadministration, systemutveckling och projektledning. Tack vare ett brett nätverk och vår snabba matchningsprocess kan vi erbjuda många tyngre tjänster med specialistkompetenser bland våra kunder, som är några av Sveriges och världens största och mest framgångsrika företag.