OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi en Service Desk Support.
Jobbeskrivning:
Vi söker just nu efter en Service Desk Support till vår kund som levererar IT support internt till en stor organisation med verksamhet i flera länder. Service Desk är första kontakten för alla typer av IT relaterade problem och frågor, och kontakt sker antingen via telefon eller web. I uppdraget kommer du endast arbeta med fjärrhjälp, dvs man går aldrig ut till kunderna. I uppdraget kommer du i huvudsak arbeta med administrativa delar av IT support, det är inte så stort fokus på teknik.
Exempel på uppdrag är:
Hantera inkommande administrativa IT supportärenden från lokala och internationella användare
Analysera och lösa enkla och komplexa administrativa IT supportärenden
Vid behov, eskalera supportärenden till internt inom gruppen eller till andra grupper
Bidra med input kring förbättringar i vårt dagliga arbete
Jobba enligt ITIL processerna
Vi söker dig som kan samarbeta bra i team med trivs med att arbeta självständigt. Det är viktigt med goda kommunikativa egenskaper i tal och skrift, både svenska och engelska. Vi söker dig som har ett proaktivt förhållningssätt och god initiativförmåga. Det är viktigt att trivas med att supportera användare via telefon/mail.
Kompetenskrav:
- En grundförståelse för IT och en vilja att utvecklas inom området
- Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift
- Minst gymnasieutbildning med tekniskt/IT inriktning
Meriterande kompetens:
- Kundsupport inom IT eller annan verksamhet
- ITIL v3/v4 Foundation
- Windows 10
- Office 365
Startdatum: 2020-03-01
Längd: 2020-12-30
Plats: Varberg
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Gheljai
0737269816
Jenny Frank
0728-560153
Elin Gheljai