IT support ansvarig till Altran

Arbetsbeskrivning

Innovation är vår ledstjärna och det är därför vi kallar oss ”Innovation Makers”.

Som världsledande inom innovation och R&D utvecklar Altran tillsammans med sina kunder framtidens produkter och tjänster. Under mer än 30 år har Altran levererat lösningar till ledande företag och organisationer inom sektorer som rymd, fordon, energi, järnväg, finans, hälsovård och telekom.

Genom att omfatta alla faser av produkt- och tjänsteutveckling, från strategisk planering till slutprodukt, har Altran en ledande position inom fem lösningsområden: Intelligent Systems, Innovative Product Development, Lifecycle Experience, Mechanical Engineering och Information Systems.

I Skandinavien är Altran representerat i Borlänge, Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Stockholm och Oslo med över 500 medarbetare.
Internationellt har Altran 30 000 medarbetare i 23 länder. www.altran.se



Vill du arbeta i ett av världens ledande konsultföretag? Altran har höga ambitionsnivåer och siktar högt. De kommer de närmsta åren att göra en rejäl expansion, med målsättningen att bli ledande på alla marknader. Därför söker vi nu dig som kommer spela en mycket betydande roll för att vara med och förverkliga våra ambitioner!

Mer info; http://karriar.pspartner.se/altran/ 

Arbetsuppgifter

I denna tjänst kommer du att ansvara för att hantera IT leveransen till de lokala slutanvändarna, inklusive nätverkstjänster samt hantera den dagliga operativa driften och kontakten med externa leverantörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvara för att skapa och hantera den skandinaviska IT-budgeten.
• Ansvara för all infrastruktur på kontoren samt inrätta infrastruktur i nya lokaler.
• Ansvarig för nätverk.
• Ansvarig för backup / restore.
• Ansvarig för IT leverantörer och avtal.


 

Vem är du?  
Du har goda erfarenheter av praktiskt IT-arbete och ett brinnande intresse för ny teknik och digital utveckling. Du har minimum 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och gillar kombinationen av konkret IT-arbete och strategiska frågor. 

Du har förmågan att leda projekt, och har lätt för att analysera och lösa problem. Du är strukturerad och van att arbeta mot deadlines. Du har goda ledaregenskaper, kan prioritera dina arbetsuppgifter effektivt samt trivs med att arbeta i team. Du har en god presentationsförmåga och kommunicerar väl. Vidare trivs du med att arbeta med ett starkt kundfokus. Goda kunskaper i Sharepoint är meriterande. 

Då företaget arbetar mycket internationellt, är det viktigt att du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift.

Ansökan

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Är du intresserad? Klicka med ditt CV och personligt brev på www.pspartner.se. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby telnr 0723-306061.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


25 november 2024

Portfolio Manager VCE

Portfolio Manager VCE

25 november 2024

25 november 2024