OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Framtiden AB söker nu för kunds räkning en IT-support för ett uppdrag på ca 10 timmar i veckan. Framtiden är ett konsultföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Våra konsulter utgörs av högskolestudenter och akademiker med flera års erfarenhet. Vår ambition är att vara länken mellan högskola och näringsliv på ett lokalt plan. Därigenom ser vi oss som en katalysator för samhällsnytta. Genom att vi redan under studietiden placerar studenter i arbetslivet får högskolorna verklighetsförankrade impulser utifrån. Samtidigt får näringslivet praktisk tillgång till den akademiska världens allra senaste rön. Denna växelverkan tror vi gagnar alla parter. Vår kund är ett mindre företag som säljer och implementerar affärssystem från en känd tillverkare. Säljer IT-produkter som datorer, nätverksapplikationer och kringutrustning. Arbetsuppgifter/omfattning: Du kommer att vara stationerad hos en bilåterförsäljare. I arbetsuppgifterna ingår att hantera supportfrågor och vara ett stöd till användarna vid problem som uppstår med den dagliga datorhanteringen, t.ex. program i Office-paketet, utskriftsproblem, Internetuppkoppling, mail etc. I arbetet ingår också att lösa problem som har dokumenterats och problem som har loggats av en server i en fil. Du kommer att lösa enklare problem själv medan problem av svårare karaktär rapporteras vidare. Omfattningen är ca 2 timmar per dag vilket kan utökas efterhand. Uppdragets längd: 1/10-31/12. Formell kompetens/utbildningskrav: Ett krav är att du har en god PC-kunskap och grundläggande nätverkskunskap. Det är också ett krav att du har jobbat med liknande uppgifter tidigare, innehållande support för Office och XP. Vi ser gärna att du som söker är student eller har annan huvudsaklig sysselsättning då detta uppdrag är på deltid. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är social, pedagogisk och har bra tålamod.