OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning Har du ett brinnande intresse för IT och tycker om att ge service? Tycker du det låter roligt att få arbeta i en utmanande miljö där du får jobba med kreativ problemlösning? Då har vi tjänsten för dig! Perido söker en person till Torex - ett marknadsledande internationellt företag inom kassasystem och IT-lösningar. Torex lokaler är placerade i Årsta. I tjänsten som Supporttekniker kommer du att ingå i en nordisk supportavdelning. Här erbjuds dagliga utmaningar som omfattar ett stort antal kunder av olika storlek, verksamhetsinriktning, krav och språk. Ditt område kommer att vara support via telefon, mail och remoteverktyg rörande frågor kring företagets olika systemapplikationer. Här kommer du att stöta på frågeställningar rörande hårdvara, felsökning i databaser samt rena systemfel. För rätt person finns även möjligheten att ta del av ansvaret i den dagliga driften av supportavdelningen. Du kommer att arbeta i en Microsoftmiljö där tyngden ligger på mjukvara, men där även hårdvara kommer att ingå. Vi ser att du har ett generellt systemkunnande med förståelse av olika applikationers förhållande till varandra. Du kan även ha kunskap om XML samt databashanterare som SQL och Oracle. Kravprofil - Bred teknisk kompetens - Språkkrav; flytande svenska och engelska samt ett till nordiskt språk, helst finska - Grundläggande ekonomikunskaper - Meriterande med erfarenhet inom kryssning-/hotell-/restaurangbranschen och detaljhandel - Meriterande med kunskap inom IT-lösningar, gärna applikationen OSCAR Du är personen som tycker om att arbeta i en aktiv och händelserik miljö där du får möjlighet att hitta kreativa lösningar på nya problem. Du är en social person som är trygg i dig själv, är serviceminded, och tycker om att prata med olika typer av människor. Du är orädd för att ta nya kontakter och kan arbeta under stress. Vidare tycker du bäst om att arbeta i ett team där ni jobbar tillsammans för att uppnå era mål.