IT Support Generalist

IT Support Generalist

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse att arbeta med teknik och service? Tycker du att arbetet är roligast när det är mycket variation, snarare än att fokusera på djupet inom ett visst område? Är du den som brukar både identifiera problem och ha förslag på lösning? Då har du hittat rätt!

Ditt framtida team
Vårt IT Helpdesk-team ansvarar för att ge 1st line support till alla våra flera tusen kollegor i Sverige. Utöver det så finns det ett antal Helpdesk-kontakter i våra dotterbolag runtom i världen som vi ansvarar att agera 2nd line support för.

Teamet består av 40 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i olika funktionsteam och ger support för:

* Interna system och access hantering
* Windows klienter
* Linux klienter
* Mac klienter
* Telefoni
* Konferensrum och AV teknologi

Vi arbetar tillsammans för att ge våra användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är vårt fokus 100% användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för våra användare samt professionellt bemötande. Vi ger support både via telefon, ärendehanteringssystem och fysiska besök i vårt besöksrum.

Rollen:
I vårt besöksrum tar du och en kollega emot alla besökare som behöver support inom något av ovanstående områden. Vi har öppet mellan kl. 8-17 och det är en högst uppskattad service av många Axis kollegor. Som IT Support Generalist förväntas du kunna ge ett trevligt och professionellt bemötande och att du har förståelse för varje individs behov. Våra besökare har olika tekniska förkunskaper och olika komplexa problem som de behöver hjälp med. Du kommer att vara "allt-i-allo" och ha förståelsen för olika problemområden. Det kan handla om hjälp med hårdvara, OS specifikt, telefon, konto och accesser.

Ni kommer vara två ansvariga supporttekniker i vårt besöksrum och kommer ha nära samarbete med resten av IT Helpdesk teamet.

Vem är du?
Du har någon form av utbildningsbakgrund inom IT och arbetserfarenhet av liknande uppdrag. Att du är en teamspelare är en självklarhet, samtidigt som du kämpar för att bli lite bättre för varje dag. Att vara service minded sitter i ryggraden. Förutom kunskap och erfarenhet av ansvarsområden som nämndes ovan, så har du även erfarenhet av:

* Support i minst två av operativsystemen MacOS, Windows och Linux (främst Ubuntu)
* Arbete i en supportorganisation
* Arbete i ett ärendehanteringssystem, helst ServiceNow
* Ett pedagogiskt tillvägagångssätt, både via tal och skrift
* Utmärkt kunskap av svenska och engelska i både tal och skrift
* Strukturerad och organiserad

Vad kan Axis erbjuda dig?
Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt. Vi är ett team, men ibland är självständighet och beslutsamhet ledord.

Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av vår kärna. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur - där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är viktiga delar. Vi vill att du ska trivas med att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, bonusprogram, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några.

Redo att agera?
Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anders Rönnerstål på
Vi går igenom ansökningar kontinuerligt så vänta inte med att ansöka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axis Communication
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2023
  • Ansök senast: 25 november 2023

Liknande jobb


IT-konsulter Försvarsverksamhet

IT-konsulter Försvarsverksamhet

20 december 2024

20 december 2024

Verksamhetsnära IT-specialist

Verksamhetsnära IT-specialist

20 december 2024