OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning Har du tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support?Vill du jobba deltid och extra vid bland annat arbetstoppar, sjukdomar och semestrar?Då har vi tjänsten för dig. Perido söker supporttekniker som i första hand kommer att arbeta med att lösa ärenden på plats ute hos kund men även i viss mån med ServiceDesk och andra linjens support inne.Denna tjänst innebär ansvar för samtliga ärenden, från att de öppnas till att de stängs. Du kommer till stor del att ägna dig åt installationer och support av hård- och mjukvara, datakommunikation och skrivare samt göra felsökning och ha kundkontakt.Just förmågan att kunna bemöta kunder är av central betydelse och du bör ha jobbat med detta tidigare. För att lära sig verksamhetens rutiner, arbetssätt och systemstöd som IT-service använder sig av, kommer du att delta i en tredagars introduktionskurs. Kravprofil 2 års erfarenhet av IT-support samt god kännedom om ITIL Mycket goda kunskaper om Microsoft-baserade operativsystem/komponenter Tidigare erfarenheter av arbete med kundkontakt B-körkort Driven och engagerad Trevlig och social Omfattning och tillträde Deltid.2 år med chans till förlängning. Ange referensnumret i ärenderaden.