IT support inom ekonomi till Wolters Kluwer

IT support inom ekonomi till Wolters Kluwer

Arbetsbeskrivning

Brinner du för ekonomi och hanterar många olika system? Vi behöver en ny stjärna för att stötta vår kund i Göteborg!

Vill du arbeta med teknisk support över telefon och mejl och få nytta av dina kunskaper inom ekonomi, skatt och redovisning? Har du dessutom ett tekniskt intresse och gillar att lösa problem? Då är det dig vi söker! Wolters Kluwer i Göteborg söker just nu en systemsupport till deras team! Välkommen med din ansökan

Ditt anställningserbjudande

Som konsult på Wolters Kluwer är du främst för de främsta. Du kommer att arbeta i ett team med engagerade, professionella och trevliga kollegor. Du erbjuds ett arbete i en ledande global koncern och här kan du på sikt skaffa dig större erfarenheter inom skatt, finans och juridik. Detta är en bra möjlighet för dig som vill arbeta nära kunden och samtidigt få nytta av dina kunskaper i ekonomi/redovisning i en professionell miljö.

Uppdraget är ett konsultuppdrag (föräldravikariat) mellan september 2023 - februari 2024, med eventuell möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

Som supportmedarbetare kommer du:

• Besvara inkommande ärenden via telefon och mejl och hantera dessa i ärendehanteringssystem.
• Förstå användarnas frågor som är främst kopplat till det praktiska användandet och förståelse för området ekonomi, redovisning och skatt för att kunna hjälpa kunden på bästa möjliga sätt.
• Ge varje kund ett gott bemötande även om du inte alltid kan hjälpa dem omgående. Till din hjälp har du tillgång till professionella ekonomer och tekniker med lång erfarenhet av våra programvaror.
• Vara effektiv på att besvara samtal och samtidigt kunna ge bra service till varje ny kund.

Värt att veta

Wolters Kluwer är en ledande global koncern som arbetar med IT-lösningar för yrkespersoner såsom ekonomer, revisorer och företagsekonomer. Företaget erbjuder dessa kunder system och tjänster som underlättar och effektiviserar deras arbete där det ingår support på olika sätt. Det är just denna programvarusupport du kommer bli en viktig del av.

Wolters Kluwer i sitter i anrika Amerikaskjulet vid Södra älvstranden i lokaler med fantastisk utsikt och med bra kommunikationer. Du har ett team inom support lätt tillgänglig via olika kanaler och du rapporterar till din Support Manager inom Business Unit Tax & Accounting.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet där du blir anställd av TNG och arbetar som konsult ute hos vårt kundföretag. Givetvis omfattas du av kollektivavtal, försäkringar och andra förmåner.

Våra förväntningar

Du brinner för att ge service med hög kvalitet och är bekväm med att guida andra via telefon. Du inger förtroende och är mån om att ge ett gott intryck av företaget du representerar samt lyssnar in kundens behov. Du måste kunna förstå ekonomers fackspråk och vardag, varför vi gärna ser att du har en KY-utbildning eller liknande som redovisningsekonom. Vi ser också att du har erfarenhet av exempelvis ekonomisystem, kanske i en roll som support eller administratör. Har du dessutom ansvarat för systemfrågor eller programvaror på din tidigare arbetsplats är det mycket meriterande.

Vi tror att du även har tidigare erfarenhet av någon form av kundsupport (gärna teknisk), och kan möta olika människor med varierande tekniska kunskaper. Vi förutsätter att du har lätt för att lära och har intresse för nya system. Du har mycket goda kunskaper i Windows och MS Office. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Intresserad?
Välkommen! Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.I steg 2 och tre kommer vi be dig att göra ett par kompetenstester och att genomföra en automatisk videointervju med Tengai. Tengai är en svensk uppfinning, den första i sitt slag, framtagen särskilt för fördomsfri rekrytering och är validerad av forskare. Intervjun med Tengai är en interaktiv upplevelse där Tengai ställer samma kompetensbaserade frågor till dig och alla andra sökanden över video. Dina svar presenteras sedan för ansvarig rekryterare utan att lägga någon värdering vid utseende, ålder, kön, bakgrund, dialekt eller etnicitet. Istället ges du en opartisk och rättvis bedömning av din kompetens i förhållande till den lediga tjänsten. Så att din rekryterare sedan kan träffa dig på rätt grunder. Men allt det här berättar vi om inför din intervju.Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 29 juli 2023

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

1 november 2024

Vi söker Ekonomiassistent till kund i Halmstad

Vi söker Ekonomiassistent till kund i Halmstad

1 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

1 november 2024