IT-support inom kundorderteknik

IT-support inom kundorderteknik

Arbetsbeskrivning

Siemens Energy söker nu en person med IT-kunskaper som vill arbeta i en spännande och utvecklande roll. Rollen bygger både på att stötta kollegor i diverse processer men även att utveckla och utbilda i nya arbetssätt. Låter detta som något för dig? Tveka då inte att skicka in en ansökan.

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Inom teamets OEP (order engineering process) kommer du att arbeta nära och ha ett dagligt stöd från 20 andra individer. Vi är en del av ett större team bestående av ca 50 designers som arbetar med processdesign. Du kommer att stötta och även ha stöd från dessa designers. Tillsammans stöttar vi våra kunder där vi måste anpassa våra leveranser efter vad som behövs.

Typiska arbetsuppgifter
• Stödja våra projektingenjörer med specifika uppgifter i Comos såsom nya rapporter, symboler och dokument som behövs i våra kundlösningar.
• Utbilda andra om hur Comos fungerar och olika sätt att arbeta.
• Ta del av arbetssättet utveckling i Comos.
• Sammanställning, batchhantering och hantering av data i Comos.
• Alla typer av support som behövs för att projektingenjörer ska möta våra kunders förväntningar.

Din profil
• Intresserad av tekniska lösningar och med hög generell IT-kunskap och erfarenhet. Detta är mycket viktigt för att kunna stötta och ge en bra leverans.
• Intresserad av utveckling och nyfiken på nya lösningar.
• God förmåga att arbeta självständigt för att driva förändring och att samarbeta inom flera tekniska team.
• Erfarenhet från en stödjande roll inom IT är en stor fördel. En examen från exempelvis Maskinteknik är en fördel att kunna förstå vår leverans och designers, MEN vi ser intresset för teknik, IT-lösningar och våra produkter som viktigare.
• Engelska språkkunskaper krävs.
• Erfarenhet från Comos behövs inte, men ses som meriterande.

Vi arbetar ca 50/50 från kontoret/hemmakontoret.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Gabriella Milsten, gabriella.milsten@skill.se.
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024